کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، در نامهای به مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که داشتن نماد اعتباری، اختیاری است. این نامه در واکنش به نگرانیهای کسبوکارهای اینترنتی در خصوص الزام دریافت اینماد و ابراز مخالفت برخی از نمایندگان مجلس نوشته شده است.
وزیر اقتصاد در این نامه گفته است که کسبوکارهای اینترنتی برای فروش کالا و خدمات خود لازم است از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور اقدام به اخذ مجوز کنند و «از نظر دولت، «صدور مجوز کسبوکار» با «اعتبار مجوز کسبوکار» تفاوت ماهوی دارد، به همین دلیل برای فروش در فضای مجازی و دریافت وجه از مردم، دریافت مجوز کسبوکار اینترنتی از مسیر درگاه ملی مجوزها لازم است، اما داشتن «نماد اعتباری» اختیاری است.
از نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی، درگاه تخصصی صدور مجوز برای کسبوکارها در فضای مجازی، وزارت صمت است و این وزارتخانه باید در چارچوب ارائهشده در درگاه ملی مجوزها، برای این کسبوکارها مجوز صادر کند.
از همین رو افزودن شرط جدید به شروط صدور مجوز کسبوکارها (از جمله اجباری کردن دریافت اینماد) و نیز تعیین سقف تعداد و حجم تراکنش کسبوکارهای اینترنتی باید به تصویب هیئت مقرراتزدایی و بهبود کسبوکار برسد.»