کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بازاری که به 30 میلیارد دلار می‌رسد

اگر مراقب ندارید، از هوش مصنوعی کمک بگیرید

برای کسانی که شخصی را برای مراقبت‌های سلامتی خود ندارند، هوش مصنوعی می‌تواند برخی از وظایف سنتی یک مراقب را بر عهده بگیرد و حمایتی را که بیماران برای بهبود نیاز دارند، فراهم کند. با ظهور مراقبت‌های بهداشتی، افراد به‌جای اینکه محتاج خانواده یا مراقبان سلامت باشند، می‌توانند از داده‌ها و هوش مصنوعی برای مراقبتی آگاهانه‌تر و منطقی‌تر استفاده کنند؛ اگرچه ظهور بازارهای مراقبت بهداشتی می‌تواند عصر تازه‌ای از مصرف‌گرایی را آغاز کند.

اقتصاددانان برای آینده این مراقبان، بازاری 30 میلیارد دلاری را تخمین زده‌اند.‌ طراحان این ایده می‌گویند: «ما از بیماران بیش از حد انتظار داریم. از آنها می‌خواهیم که درباره خود همچون یک مراقب بهداشتی رفتار کنند. زمانش رسیده که توسعه‌دهندگان فناوری پیشگام شوند و بهترین مراقبت ممکن را برای آنان فراهم کنند.»

بازیابی رمزهای فراموش‌شده
سیستم مراقبت‌های بهداشتی فعلی به دو نقش نیاز دارد: بیمار یا دریافت‌کننده مراقبت و مراقب. برخی از بیماران این شانس را دارند که کسی به عنوان مراقب در کنار آنها باشد، ولی بسیاری از بیماران از این امکان محروم‌اند. در چنین وضعیتی خود بیماران باید مصرف داروشان را به یاد بسپارند و کارهای درمان خود را پیگیری کنند.

اما بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بیمارانی که مراقبت از خود را بر عهده دارند، به‌طور متوسط 19 دقیقه را صرف بازیابی رمزهای عبور برنامه‌های مراقبتی می‌کنند. رمز عبورهایی که گم شده یا فراموش شده‌اند. صاحبان صنعت مراقبت‌های بهداشتی می‌گویند هوش مصنوعی در زمان صرفه‌جویی و از این افراد حمایت می‌کند.

آنها تخمین زده‌اند که استفاده از این فناوری در مراقبت به‌طور متوسط فرد را 90 دقیقه در روز از کار عملیاتی برای مراقبت خود بی‌نیاز می‌کند. علاوه بر آن استفاده از این فناوری برای بیمارانی که همراه خانواده زندگی می‌کنند، باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی زنان می‌شود، زیرا غالباً زنان هستند که باید برای مراقبت وقت بگذارند.

یک دوستی هوشمندانه
هوش مصنوعی در جایگاه مراقب معادل دوستی است که چیزهایی را برای دوستش به یاد می‌آورد و طراحان این ایده می‌گویند همه افراد لیاقت این دوستی را دارند. هوش مصنوعی دسترسی به سابقه پزشکی را پشتیبانی می‌کند، اطلاعات را بین سایت‌هایی که لازم است انتقال می‌دهد و کنترل‌های هوشمندتری برای حریم خصوصی ایجاد می‌کند.

هوش مصنوعی با بر عهده گرفتن این نقش‌ها اجازه می‌دهد که بیمار تنها روی یک چیز تمرکز کند:
بهتر شدن.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7pnk
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.