باغ در جیب شما

«بازرگام»‌ و باغداران

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یکی از ایده‌های نوآوری در حوزه کشاورزی که استارتاپ‌های زیادی را به طرف خود کشانده است، ایده حذف واسطه‌ها میان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و خریداران آن است. استارتاپ بازرگام هم با همین هدف فعالیت خود را از بهمن ۱۳۹۶ آغاز کرده و میوه را مستقیم از باغداران می‌خرد و به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند.

البته محصولات بازرگام در حال حاضر محدود به میوه نیست و کالاهای سوپرمارکتی هم به سبد فروش این فروشگاه آنلاین اضافه شده‌اند و از سایت و اپلیکیشن‌های این فروشگاه قابل خرید هستند. بازرگام زیر‌مجموعه‌ هلدینگ پیشگامان کویر است و از حمایت مالی و لجستیکی آن‌ها بهره می‌برد. این استارتاپ از مجموعه بندر خشک و سردخانه‌های پیشگامان استفاده می‌کند‌.

کار بازرگام به خرده‌فروشی محدود نمی‌شود و این استارتاپ تجارت عمده‌فروشی را هم در دستور کار خود دارد. مناطق تحت پوشش این استارتاپ در حال حاضر تهران، کرج، اصفهان، یزد، مشهد، کرمان، شیراز، تبریز، رشت و لواسان هستند.

امیرحسین رضایی‌نژاد که سابقه راه‌اندازی چهار استارتاپ دیگر را هم دارد، مدیرعامل این استارتاپ است. او در گفت‌وگویی درباره شکل‌گیری بازرگام گفته بود: «یک روز در مسافرتی که به مناطق شمال غرب کشور برای رسیدگی به امور کاری داشتیم، مجبور شدیم مسیر بین دو شهر را به صورت زمینی طی کنیم.

در این مسیر با یک صحنه عجیب روبه‌رو شدیم؛ میوه باغداران خریداری نشده بود و آن‌ها سیب‌ها را در مقادیر زیاد کنار زمین‌های منتهی به جاده رها کرده بودند. من به خاطر شغلم زیاد سفر می‌کنم و می‌بینم میوه‌هایی با این کیفیت در بسیاری از نقاط ایران در دسترس نیستند.

همین مسئله باعث شد یک نیاز جدی و کمتر دیده‌شده را در حوزه مدیریت محصولات کشاورزی در سطح کشور احساس کنم. بعدتر همین وضعیت را در مورد هندوانه و میوه‌های دیگر هم شاهد بودیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4l1u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.