کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کره زمین در حال گردش است و بسته کره مهگل از یک طرف و ویتامین دی از طرف دیگر، همراه با آن میچرخد. شعار روی تابلو هم این است «دنیای ما، دنیای کره است!» و در قسمت پایینی شعار هم از 25 سال فعالیت حرفهای در تولید کره گیاهی گفته است. تابلوهای مهگل در اندازههای مختلف در گوشه و کنار شهر به چشم میخورد و تنها چیزی که در نگاه اول در آنها دیده نمیشود، قدمت و اعتبار این برند در تولید کره گیاهی است.
کُره ببینید، کَره بخوانید
در صورت خوانش درست شعار روی تابلو، درک معنای آن ساده نیست. دنیای ما چرا متعلق به کره است؟ چرا کره دنیای ما را گرفته است؟ استفاده از المان کره زمین در کنار شعار روی تابلو، خوانش آن را برای مخاطب دشوار میکند. در نگاه اول بعید نیست بینندهای که با شتاب از مقابل این تابلو میگذرد، شعار را اینطور بخواند: «دنیای ما، دنیای کُره است!» آن هم در شرایطی که بسته کره مهگل، به شکلی در تصویر جا خوش کرده که دیدن و تشخیص آن در شتاب حرکت اتومبیلها آسان نیست.
دنیای ما اینقدرها هم چرب نیست
جملهای که روی تابلوهای تبلیغاتی مهگل نوشته شده، تصویری ناخوشایند را در ذهن مخاطبان ایجاد میکند. کره مادهای چرب که با ریخته شدن روی هر نقطهای چربیاش در آنجا ماندگار میشود، قرار است دنیای ما را بگیرد. در این نوشته کوتاه، از دلایل اضافه کردن کره «گیاهی» به سبد خرید و تغییراتی که در پختوپز و الگوی تغذیه ایجاد میکند، سخنی به میان نیامده و تنها ادعایی غیرواقعی، بیش از اندازه بزرگ و بدون معنا در متن و تصویر بیان شده است.