کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
«کلاگز» برای راهاندازی جدیدترین سری کراکر کریسپس خود در سوهو، لندن یک «توییت شاپ» افتتاح کرده است. افراد میتوانند از فروشگاه دیدن کنند و بستههای کراکر زیر 100 کالری با طعم نمک دریایی و سرکه بالزامیک، چیلی شیرین یا خامه ترش و چیپسهای با طعم پیاز را با یک توییت بخرند. این توییت شاپ دارای یک صفحه از توییتهای به اشترک گذاشته شده مردم است.
به گفته امانوئل روزن، نویسنده کتاب بهترین روشهای بازاریابی شفاهی، این یک راه هوشمندانه برای رساندن محصولات به دست مردم و سر زبان انداختن محصول خود است. روزن افزود این روش، راز نهایی تبلیغات شفاهی است.
چرا برندهای مصرفکننده میخواهند تبلیغات شفاهی داشته باشند؟ زیرا تبلیغات دهان به دهان فروش را تسریع می کند. در ترکیب با تبلیغات سنتی، تبلیغات دهان به دهان به ارتباطات اعتبار میافزاید. به عبارت دیگر تبلیغات شفاهی باعث تأثیرگذاری بیشتر میشود. این همان چیزی است که هر برند جدید در حوزه کالاهای بستهبندی مصرفی هنگام راهاندازی یک خط محصول جدید به آن نیاز دارد.
سارا کیس، مدیر تبلیغات کلاگز گفت: «ارزش تأییدیههای مثبت در رسانههای اجتماعی از هر چیزی بیشتر است. ما بسیار هیجانزده هستیم زیرا اولین شرکتی هستیم که برای راهاندازی این محصول جدید اقدام کردهایم.
ما فکر میکنیم که در آینده شاهد تعداد بیشتری از این رویدادهای نمونهگیری اجتماعی خواهیم بود، زیرا هدف نمونهگیری و آزمایش و همچنین منطق تجاری در بازاریابی رسانههای اجتماعی تبلیغ دهان به دهان همراه با ارزش آن و وفاداری است. در خردهفروشی پاپآپ که هدف صریح ایجاد سروصدا و جلب توجه در مورد محصول جدید است، شما یک راهحل کلیدی برای بهینهسازی عرضه محصول در دست دارید.»