کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بحران در لجستیک

آسدا حقوق 1500 راننده خود را کاهش داد

آسدا (Asda) دستمزد ساعتی 1500 راننده تحویل مواد غذایی را با وجود بحران هزینه زندگی، بیش از 12 درصد کاهش می‌دهد. سومین سوپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ بریتانیا به حق بیمه 5/1 پوندی ساعتی که در تابستان برای کمک به جذب و حفظ رانندگانی که مواد غذایی را از برخی فروشگاه‌های لندن به خانه‌ها می‌رساندند، پایان می‌دهد.

حق بیمه به نرخ ساعتی 10/10 پوند رانندگان که از ماه جولای آغاز شد، حداقل تا کریسمس وعده داده شده بود، اما در 21 اکتبر برداشته می‌شود.

نادین هاتون، افسر ملی اتحادیه GMBکه نماینده بسیاری از رانندگان تحویل آسدا است، گفت: «تلاش آسدا برای رفع کمبود راننده، چسب زخمی بود که هرگز کارساز نبود. آسدا باید به این مسئله اساسی بپردازد که دستمزد راننده بسیار کمتر از سایر خرده‌فروشان است؛ مانند حقوق آنها در فروشگاه.»

وی افزود: «پرداخت موقت یا یکباره هرگز نمی‌تواند به اندازه کافی پیش برود و رانندگان را در حالی که تقاضای زیادی دارند، جلب کند. رانندگان باید برای این کار نرخ رقابتی دریافت کنند، وگرنه به یافتن کار در جای دیگری ادامه خواهند داد.» این کاهش در حالی صورت می‌گیرد که سوپرمارکت‌ها و سایر خرده‌فروش‌ها شاهد کاهش سفارش‌های آنلاین هستند، زیرا مصرف‌کنندگان عادت خود را برای بازدید از مغازه‌ها پس از پایان محدودیت‌های قرنطینه همه‌گیر از سر گرفته‌اند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j7am
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.