کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

برنامه فناپ برای زندگی هوشمند

فناپ 26 هزار میلیاردتومان طی چهار سال در حوزه تحول دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهد کرد

مهم‌ترین خبر اکوسیستم نوآوری کشور در هفته‌ای که گذشت از خرمشهر آمد. مدیران ارشد هلدینگ فناپ به خوزستان رفتند و کارخانه فنا‌تک را افتتاح کردند که به گفته آن‌ها قرار است هاب تولید سخت‌افزار این شرکت باشد.

کارخانه‌ای که به گفته حیدر مغنی مدیرعامل فناپ‌تک که بازوی تولیدی فناپ در حوزه ابزار‌های دیجیتال است، قرار است علاوه بر سخت‌افزارهای بانکی که در سبد فناپ بوده حالا کیوسک رستورانی، صندوق فروشگاهی، مچ‌بند سلامت، عینک هوشمند، پادباکس، لوازم خانگی هوشمند، تبلت دانش‌آموزی و تلفن و ابزارهای همراه دیگر هم تولید کند.

کارخانه‌ای که آن‌طور که در مراسم رونمایی‌اش گفته شده، احتمالا تا پایان سال گوشی‌ و تبلت‌هایی با برند فناپ را روانه بازار کند. مهم‌تر اینکه مغنی خبر داده «در حوزه صنعت نسل چهارم با همکاری فناپ زیرساخت و فناپ تلکام و زیتل و پاد دوربین‌های نظارت تصویری، سنسورهای اینترنت اشیا و مودم‌های ADSL و LTE تولید می‌کنیم. در این زمینه همکاری‌ها آغاز شده، قراردادها منعقد شده است و از چند ماه آینده وارد فاز اول تولید می‌شویم.»

تحول صنعتی، زندگی هوشمند و صنعت مالی
فناپ‌تک با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومانی فناپ راه افتاده و تا همین‌جا به گفته مدیرانش 22 درصد تجهیزات بانکی و صنعت پرداخت کشور را تامین می‌کند. سرمایه‌ای که به گفته شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ به‌زودی با 160 میلیارد تومان دیگر تقویت خواهد شد.

جوانمردی در این مراسم گفته «درگذشته نگاه ما این بود تا بخشی از نیازمان به پوزهای پرداختی صنعت بانکی را در این کارخانه مونتاژ کنیم؛ اما وقتی برنامه توسعه فناپ مشخص شد، نیازمندی‌های سخت‌افزاری فناپ در سه حوزه تحول دیجیتال صنعتی و تحول زندگی هوشمند و تغییرات نظام صنعت مالی مشخص شد. این کارخانه مأموریت پیدا کرد تا تولید سخت‌افزارها در کل گروه فناپ را به عهده داشته باشد.»

هدف: رسیدن به فروش 74 هزار میلیاردتومانی
مدیرعامل بانک پاسارگاد که مالک هلدینگ فناپ است هم در این مراسم با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری‌هایی بیشتری از سوی این بانک در حوزه‌ای که او آن را تحول دیجیتال ایران نامیده در راه است گفته در چهار سال آینده فناپ باید 26 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند و سقف فروش خود را هم به عدد 74 هزار میلیارد تومان برساند.


مجید قاسمی چشم‌انداز کلی این هلدینگ مالی را هم اینگونه توضح داده است: «در مجموع، گروه مالی پاسارگاد ظرف هشت سال آینده باید صاحب صادرات غیرنفتی ۱۰ میلیارددلاری باشد که برای دستیابی به این هدف باید به میزان ۱۵میلیارد دلار در پروژه‌های پایین‌دستی صنعت نفت از طریق گروه مالی پاسارگاد سرمایه‌گذاری انجام شود.»
همین هفته گذشته بود که فناپ در مراسم اعلام خبر سرمایه‌گذاری 300 میلیاردتومانی روی استارتاپ پادرو خبر از سرمایه‌گذاری شش هزار و 400 میلیاردتومانی در استارتاپ‌ها طی چهار سال آینده داده بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2e7b
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.