رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بوی خوش برنج ایرانی

درباره استارتاپ بینج‌بار

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

استارتاپ «بینج‌بار» بستری برای فروش مستقیم برنج است و سعی می‌کند واسطه‌های فروش برنج را کنار بزند تا کشاورزان شمال کشور منفعت بیشتری از کارشان ببرند. بینج در گویش مازندرانی به معنای برنج (شلتوک برنج) است. بینج‌بار فقط فروشنده برنج نیست و به پشتیبانی فنی و آموزشی کشاورزان هم می‌پردازد.

این استارتاپ می‌گوید قصد دارد با آموزش آخرین راهکارهای کشاورزی دنیا توسط متخصصان کشاورزی، میزان مصرف سموم و کودهای شیمیایی را کاهش دهد و کشت بهینه‌تری را برای کشاورزان به همراه آورد.

بینج‌بار از محصولات کشاورزان به‌صورت تصادفی نمونه‌گیری می‌کند و این نمونه‌ها پخته می‌شود. در صورت تأیید پخت، نمونه برنج به آزمایشگاه پژوهشکده ژنتیک برنج دانشگاه کشاورزی مازندران می‌رود و فاکتورهای کیفی آن بررسی می‌شود. در صورت داشتن استانداردهای لازم و تأیید آزمایشگاه، برای محصول کشاورز گواهی صادر می‌شود و محصول در سایت قرار می‌گیرد.

این استارتاپ برای کشاورزانی که محصول ارسالی‌شان با نمونه تست‌شده مغایرت داشته باشد، جریمه در نظر گرفته است و این کشاورزان باید ۲۰ درصد هزینه را به عنوان جریمه پرداخت کنند. همچنین در صورت تکرار، کشاورزان متخلف از سامانه بینج‌بار حذف می‌شوند.

بینج‌بار در کنار هر محصولی یک تستر رایگان از همان محصول را هم به خریداران ارائه می‌کند. امکان مرجوعی رایگان محصولات بینج‌بار نیز به شرط استفاده از تستر و باز نشدن محصول اصلی تا یک هفته پس از دریافت محصول وجود دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/suk5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.