بیل گیتس: من هیچ رمزارزی ندارم

بیل گیتس به بازار کریپتو خوش‌بین نیست

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بیل گیتس، از بنیان‌گذاران مایکروسافت و چهارمین فرد ثروتمند جهان، می‌گوید روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نمی‌کند و هیچ رمزارزی ندارد. بر اساس گفته‌های بیل گیتس، این فرد ثروتمند دوست دارد روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کند که خروجی ارزشمندی داشته باشند. گیتس معتقد است ارزش رمزارزها بر اساس تصمیمات افراد تغییر می‌کند. ارزش کریپتو معادل تصمیم افراد است. یعنی هر چقدر افراد بخواهند برای کریپتو هزینه کنند، ارزش کریپتو هم همان‌قدر است.

به همین علت گیتس روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نمی‌کند و نمی‌خواهد باعث بزرگ‌تر شدن این جامعه شود. جالب است که این گفته‌های گیتس با سقوط بازار کریپتو مصادف شده است. قیمت بیت‌کوین در ماه می به زیر 30 هزار دلار رسید و کارشناسان معتقدند کمتر هم خواهد شد.

گیتس قبلاً هم نسبت به ارزهای دیجیتال ابراز مخالفت کرده بود. او به کسانی که وارد بازار کریپتو می‌شوند و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، هشدار داده بود. او گفته بود که نسبت به خرید ارزهای دیجیتال محتاط باشید، به‌ویژه افرادی که پول‌شان از ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا و اسپیس‌ایکس کمتر است.

گیتس می‌گوید: «من فکر می‌کنم این ‌همه هیجان و اشتیاق برای خرید کریپتو به خاطر داشتن پول زیاد نیست. اتفاقاً به نظر من کسانی که پول زیادی ندارند و نمی‌توانند پولی پس‌انداز کنند، این‌گونه شیفته کریپتو هستند. به نظر من اگر به اندازه ایلان ماسک پولدار نیستید، بهتر است فقط تماشاگر این بازی باشید. چون من به بیت‌کوین خوش‌بین نیستم.»

علاوه بر این گیتس در مورد تأثیرات مخرب محیط زیستی کریپتو هم انتقاد کرده و می‌گوید: «کریپتو سهم بزرگی از انرژی جهان را مصرف می‌کند. جالب است بدانید که سهم برق مصرفی از استخراج ارزهای دیجیتال در سال 2021، نیم درصد بود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wl9r
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.