کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بیگ‌تک‌ها و تأثیر آنها بر بیت‌کوین

خلاصه بازار: بیت‌کوین با برنامه‌های رگولاتوری کاخ سفید، سقوط می‌کند یا رشد؟

کاخ سفید در حال برنامه‌ریزی برای تنظیم‌گری رمزارزها به‌عنوان یک موضوع امنیت ملی است که همین موضوع باعث کاهش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال شده است.

با تصمیم آمریکا مبنی بر تنظیم‌گری ارزهای دیجیتال و قرار دادن این حوزه در زمره موضوعات امنیتی، بازار سهام و کریپتو نزولی شده است. کاخ سفید به زیرمجموعه‌هایش دستور داده تا انواع دارایی‌های دیجیتال را تجزیه‌وتحلیل و چارچوبی برای مقررات ایجاد کنند. در واقع هدف از این کار نگاهی جامع به دارایی‌های دیجیتال و ایجاد مجموعه‌ای از سیاست‌هاست تا به تلاش‌های دولت آمریکا در این فضا، انسجام بخشد.

اما تحلیلگران داستان‌های جالبی را در این خصوص روایت می‌کنند. برخی از آنها معتقدند که چون سرمایه‌گذاران به‌دنبال کاهش ریسک هستند، سهام و بیت‌کوین را هماهنگ با هم معامله می‌کنند، اما این وابستگی در نهایت محو شده و بیت‌کوین صعود خواهد کرد. از طرفی با توجه به رشد 400 درصدی سود قراردادهای آتی SOL در شش ماه گذشته، سولانا به‌عنوان یک رقیب جدی برای مالکان اتریوم عمل می‌کند.

از طرف دیگر با اینکه مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌خواهند توسعه متاورس از متا و زاکربرگ در امان باشد، اما صندوق‌های ETF متاورسی احتمالاً به راه خواهند افتاد. اما داستان نهایی، داستان فروختن پروژه‌ رمزارزی «دیم» متعلق به فیس‌بوک به قیمت 200 میلیون دلار است. یک شکست دیگر برای این شرکت بزرگ!

اما برای برخی هم این فصل سودده بود. مسترکارت گزارش داده که درآمد خالص این شرکت در سه‌ماهه چهارم 28 درصد افزایش یافته که فراتر از انتظارات است. اپل، رابین‌هود، ویزا و مایکروسافت هم پس از بسته‌شدن بازارهای امروز درآمدهای خود را منتشر کردند که هر کدام به‌ترتیب حدود 17، 19.6، 10.6 و 2.8 درصد شاهد رشد بودند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/vg6p
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.