کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تحول دیجیتال در بازار حمل‌ونقل

نگاهی به اثرگذاری حمل‌و‌نقل دیجیتال در اقتصاد چین

دیجیتالی شدن یکی از محرک‌های اصلی حمایت از رشد اقتصادی چین است و انتظار می‌رود بازار حمل‌و‌نقل دیجیتال کالا در چین طی دوره پیش‌بینی‌شده 2022 تا 2027 حدود 24 درصد رشد کند. حمل‌و‌نقل بار از طریق فضای دیجیتال، در چند سال گذشته صنعت لجستیک دنیا از جمله چین را متحول کرده ‌است.

شرکت‌های حمل‌و‌نقل به‌تدریج خدمات خود را دیجیتالی می‌کنند تا رزرو آنلاین بار، ردیابی مستقیم محموله‌ها و اسناد را به دیگر خدمات خود اضافه کنند. برخی از مزایای کلیدی مانند قیمت‌گذاری فوری و شفاف، مقایسه نرخ‌ها و حامل‌ها، ردیابی، ارسال آسان اسناد و موارد دیگر، رشد این پلتفرم‌ها را در سال‌های اخیر افزایش داده‌ است.

دیجیتالی شدن زنجیره تأمین، دریچه جدیدی از انعطاف‌پذیری و پاسخگویی را به روی مشتریان می‌گشاید و شرکت‌ها را قادر می‌سازد کارآمدترین و شفاف‌ترین خدمات را به مشتریان ارائه داده و هزینه‌های اضافه فرایند را کاهش دهند. با کاهش هزینه‌ها، بسیاری از تولیدکنندگان به سمت لجستیک دیجیتال حرکت می‌کنند. از این رو رشد درآمد در صنعت افزایش می‌یابد.

انتظار می‌رود، شرکت‌های حمل‌و‌نقل کوچک رشد سریع‌تری را تجربه کنند. زیرا این شرکت‌ها عمدتاً می‌توانند به بخش‌های خاص صنایع با تقاضای بالا برای صادرات و واردات خدمات ارائه دهند. همچنین پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های حمل‌ونقل متوسط در بازار باقی بمانند اما با سرعت کمتری رشد کنند، زیرا زمان بیشتری برای انطباق‌پذیری آنها با سیستم حمل‌و‌نقل دیجیتال نیاز است.

در مورد کل بازار حمل‌و‌نقل بار نیز می‌توان گفت این بازار در حال رشد است، اما با نرخ کمتری نسبت به بازار حمل‌و‌نقل دیجیتال حرکت می‌کند و اندازه بازار حمل‌و‌نقل‌های کوچک با نرخ رشد بالاتری نسبت به حمل‌و‌نقل متوسط در چند سال آینده رشد خواهد کرد.

گفتنی است حمل‌و‌نقل دیجیتال از یک پلتفرم دیجیتال برای ارائه خدمات به طیف وسیع‌تری از مخاطبان خود استفاده می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qcw8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.