تزوس روی سینه شیاطین سرخ!

رمزارز تزوس، حامی مالی منچستریونایتد شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

باشگاه منچستریونایتد قرارداد چندساله خود با کمپانی تزوس را تأیید کرد. طبق این قرارداد، برند تزوس روی پیراهن تمرینی بازیکنان این باشگاه درج می‌شود. جزئیات این قرارداد همچنان به‌صورت رسمی منتشر نشده، اما خبرگزاری Athletic اعلام کرده که ارزش این قرارداد چیزی حدود ۲۰ میلیون پوند است.

Tezos یک بلاکچین غیرمتمرکز متن‌باز است که می‌تواند تراکنش‌های همتابه‌همتا را اجرا کرده و به‌عنوان یک پلتفرم برای تنظیم قراردادهای هوشمند عمل کند. تزوس توسط زوج آرتور و کاتلیم بریتمن برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ عرضه و در سال ۲۰۱۷ بنیاد غیرانتفاعی Tezos در شهر زوگ کشور سوئیس تأسیس شد.

هدف این بنیاد حمایت از این پروژه بود و حدود ۲۳۲ میلیون دلار بیت‌کوین و اتریوم برای توسعه برنامه خود تأمین مالی کرد. تزوس اولین پلتفرم خوداصلاحگر میان رمزارزهاست و به گفته سایت تزوس، برخی ویژگی‌های این رمزارز شامل، خوداصلاح‌گر بودن، مدیریت درون زنجیره، استقرار قراردادهای هوشمند و… می‌شود. در حال حاضر ارزش هر تزوس ۴.۰۵ دلار است و ارزش بازار آن به چیزی حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

بازیکنان تیم اصلی و کادر مربیگری یونایتد روز شنبه هفته قبل، پیش از بازی مقابل ساوتهمپتون، پیراهن تمرینی با برند تزوس را بر تن کردند. این باشگاه همچنین قصد دارد برخی تجارب هواداران خود را بر بستر بلاکچین تزوس پیاده‌سازی کند. سال گذشته کمپانی McLaren Racing برای ساخت یک پلتفرم NFT با تزوس همکاری کرد. احتمال می‌رود این تجارب به شکل ساخت NFT برای باشگاه منچستریونایتد باشد.

به گفته سایت باشگاه منچستریونایتد، کمپانی تزوس پرداخت از طریق تزوس را به‌زودی در این باشگاه راه‌اندازی خواهد کرد. ویکتوریا تیمپسون، مدیر اتحادیه‌ها و مشارکت‌های منچستریونایتد گفت: «این یک همکاری بسیار هیجان‌انگیز برای منچستریونایتد است، زیرا ما را با یکی از پیشرفته‌ترین، قابل اعتمادترین و پایدارترین بلاکچین‌ها هماهنگ می‌کند.»

ادوارد آدلارد، رئیس بخش توسعه کسب‌وکار تزوس اعلام کرد: «در طول تاریخ فوتبال، منچستریونایتد با حمایت جامعه بزرگی از طرفداران و شرکای خود، پیوسته در حال تکامل بوده است. تزوس به منچستریونایتد این امکان را می‌دهد که با استفاده از بلاکچین و وب ۳، تعامل طرفداران، بازیکنان و شرکای خود را تغییر دهد.»

در ماه‌های اخیر کمپانی‌های رمزارزی برای ورود به عرصه‌ای جدید خود را آماده می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌های جدی روی تیم‌های فوتبال را آغاز کرده‌اند. در اکتبر سال گذشته صرافی بایننس، قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون دلار با باشگاه ایتالیایی لاتزیو امضا کرد و در لیگ برتر انگلیس، واتفورد طبق قرارداد خود با Stake.com، برند دوج‌کوین را به آستین پیراهن بازیکنان خود اضافه کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ndvj
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.