رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تمرکز سلفاپی بر اختلالات روانی / یک بازار بزرگ در آلمان و اروپا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سلفاپی (Selfapy) که یک استارتاپ حوزه سلامت و مستقر در برلین است، موفق شده هفت میلیون دلار سرمایه جذب کند. این استارتاپ این سرمایه را با کمک صندوق High-Tech Grunderfonds با هدف تقویت رشد داخلی و آغاز گسترش پلتفرم درمانی دیجیتال خود در منطقه اروپا دریافت کرده است. سلفاپی به شکل ویژه خدماتش را برای رسیدگی به اختلالات سلامت روان طراحی کرده است.

این دور سرمایه‌پذیری این کسب‌وکار با همراهی وی‌سی‌ها و صندوق‌هایی چون مدیسه ارزنمیتل که روی درمان اختلالات ADHD تمرکز دارد و همین‌طور وی‌سی SHS، «تینک‌هلث ونچرز» و IBB انجام شده است.

سلفاپی دوره‌های خودیاری آنلاین را برای بیماران مبتلا به افسردگی و اختلالات اضطراب و عدم تمرکز ارائه می‌دهد. نکته مهم کار این استارتاپ این است که درمان‌های دیجیتالی آن مشمول حمایت‌های بیمه‌ای دولت نمی‌شود!

این پلتفرم اخیراً خدمات خود را گسترش داده و درمان‌های جدیدی برای رفع اختلال‌هایی چون پرخوری و پرخوری عصبی ارائه کرده است. همه درمان‌های سلفاپی از متد درمان شناختی رفتاری استفاده می‌کنند و این پلتفرم در فهرست مورد تأیید سازمان‌های پزشکی فدرال آلمان هم تأیید شده است.

سلفاپی توسط نورا بلوم و کاترین برمباخ در برلین تأسیس شده است. تصور می‌شود حدود ۱۸ میلیون نفر از ساکنان آلمان یک بیماری روانی را تجربه می‌کنند و لیست انتظار برای حمایت‌های درمانی در بخش دولتی برای این بیماران گاه تا شش ماه طول می‌کشد.

کوتاه کردن همین انتظار طولانی یکی از فرصت‌هایی است که سلفاپی تلاش دارد به کمک آن بخشی از این بازار را از آن خود کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5xid
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.