کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی مسئول بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی اینترنت شد

اواسط بهمن محمد امین آقامیری به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی معرفی شد. حالا امروز (6 اسفند) رئیس جمهوری در حکمی او را که پیش از این معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری بود به عنوان دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد.

او در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور با رای اکثریت اعضای این شورا به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور انتخاب شده و پس از تایید مقام رهبری، به این سمت منصوب شده است.

در این حکم وظایف گوناگونی بر عهده آقا میری سپرده شده است که از جمله مهمترین آنها شاید بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی با تاکید بر ارزش های دینی و انقلابی و توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، همچنین در این حکم وظایف دیگری از جمله تحقق دولت هوشمند و حکمرانی فناورانه و مبتنی بر داده به منظور بسط عدالت و شفافیت، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات تقویت سیاست های صیانت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری، تلاش برای حضور خدمات و محصولات و سکوهای ایرانی در سطح جهانی با تاکید بر کشورهای منطقه و جوامع دارای ارزش های مشترک فرهنگی – اجتماعی، توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال و رشد سهم آن در اقتصاد و تولید ملی، دیپلماسی و تعامل فعال بین المللی برای پیشبرد اهداف مصوب، مواجهه هوشمندانه با فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی با رویکرد بسط فرهنگ ایرانی- اسلامی بالاخص در زمینه سبک زندگی و مقابله موثر با تهاجم فکری -فرهنگی دشمن و… است.

از جمله دیگر وظایفی که به دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی سپرده شده است تحول در دبیرخانه و مرکز ملی با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان، نخبه، مومن و انقلابی و تلاش برای تحقق کامل سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی تاکید شده است.

آقامیری پیشتر به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی علوم،تحقیقات و فناوری، رئیس کمیته توسعه زیرساخت ها و بومی سازی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و دبیر انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف فعالیت کرده است.

نهم بهمن ماه ابوالحسن فیروزآبادی که پیشتر در این سمت بود از دبیری شورا استعفا داد. فیروزآبادی از سال 1394 و با حکم حسن روحانی به عنوان دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شده بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/yyl7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.