تنظیمات آی‌کلاود را تغییر دهید

هشدار متاماسک به دارندگان محصولات اپل:

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اخیراً یک مشکل امنیتی برای دارندگان محصولات شرکت اپل کشف شده که نشان می‌دهد کلمات بازیابی کیف پول متاماسک کاربران این دستگاه‌ها به‌طور خودکار در سرویس‌ آی‌کلاود (iCloud) ذخیره می‌شود. متاماسک هشدار داده کاربران برای پیشگیری از سرقت دارایی‌هایشان باید تنظیمات این سرویس را تغییر دهند.

به گزارش کوین تلگراف، شرکت کانسنسیس (ConsenSys)، توسعه‌دهنده کیف پول ارزهای دیجیتال متاماسک، به مشتریان محصولات اپل که از سرویس آی‌کلاود استفاده می‌کنند، درباره یک مشکل امنیتی که به‌تازگی کشف شده، هشدار داده است.

مشکل امنیتی تلفن‌های همراه آیفون، لپ‌تاپ‌های مک و آیپدها به‌خاطر تنظیمات پیش‌فرض این دستگاه‌هاست. اگر کاربران گزینه بکاپ‌گیری خودکار سرویس آی‌کلاود را برای داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌هایشان فعال کرده باشند، کلمات بازیابی یا رمز عبور متاماسک آنها نیز در این سرویس ذخیره می‌شود.

شرکت متاماسک در ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) در توییتر توضیح داد که اگر رمز عبور اپل‌آی‌دی (Apple ID password) کاربران به ‌اندازه کافی قوی نباشد و مهاجم بتواند اطلاعات موجود در حساب آی‌کلاود آنها را سرقت کند، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند.

تیم متاماسک گفته‌ است: «اگر گزینه بکاپ‌گیری سرویس آی‌کلاود را برای داده‌های خود فعال کرده‌اید، در جریان باشید که این بکاپ‌گیری شامل رمز عبور کیف پول متاماسک شما نیز می‌شود. اگر رمز عبور حساب‌تان به ‌اندازه کافی قوی نیست و شخصی داده‌های سرویس آی‌کلاود شما را سرقت کند، می‌تواند ارزهای دیجیتال‌تان را هم بدزدد.»

متاماسک زمانی این مسئله را اعلام کرد که کاربری به نام «revive_dom» در توییتر گزارش داد که کل سرمایه کیف پولش را از این طریق از دست داده‌ است. او که به جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی (NFT) مشغول است، در ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) اعلام کرد که به‌خاطر این مشکل ۶۵۰ هزار دلار از دارایی‌های دیجیتال و ان‌اف‌تی‌های او دزدیده شده‌اند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4g82
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.