کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

توسعه اقتصاد دیجیتال بدون دسترسی به اینترنت ممکن نیست

انجمن تجارت الکترونیک و سازمان نصر تهران بیانیه دادند

در روزهای گذشته، انجمن تجارت الکترونیک و سازمان نصر تهران در واکنش به محدودسازی اینترنت و فیلترینگ بیانیه دادند.

انجمن تجارت الکترونیک در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از محدودسازی اینترنت شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده که قطع دسترسی به اینستاگرام، بیش از ۴۰۰ هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه کرده و امرار معاش بیش از یک میلیون نفر را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است. این انجمن تأکید کرده تصمیم‌هایی که در این خصوص گرفته می‌شود، تیشه به ریشه اقتصاد دیجیتال کشور زده و سبب ایجاد نارضایتی در بین پرسنل کسب‌وکارها و در نهایت اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها می‌شود.

در ادامه انجمن با اعتراض به محدودسازی اینترنت در بیانیه‌ خود نوشته است: «اکنون که بار دیگر تیغِ تحریمِ داخلی (فیلترینگ) را در فضای مجازی تجربه می‌کنیم، بیش از همیشه نگران آینده صنعت تجارت الکترونیک در کشور هستیم. انجمن تجارت الکترونیک وظیفه خود می‌داند هم‌سو با نظر اکثریت شرکت‌های عضو این تشکل، اعتراض خود را به فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال‌شده بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعلام کند.»

به باور نویسندگان این بیانیه، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، نه‌تنها تیشه به ریشه تجارت الکترونیک کشور می‌زند، این‌ بار موجی از نارضایتی را نیز بین پرسنل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور پدید آورده و باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که توسعه اقتصاد دیجیتال و در نظر گرفتن اهداف توسعه‌‎ای در این زمینه با قطع اینترنت ممکن نیست. همچنین در این بیانیه تأکید شده در شرایطی که در حال‌ حاضر نیازمند جلب اعتماد مردم هستیم، قطع اینترنت به اعتماد کاربران لطمه می‌زند.

در این بیانیه آمده است: «میلیون‌ها نفر برای ارتباط با عزیزان‌شان به این ابزارها وابسته هستند. میلیون‌ها نفر برای سرگرمی و آموزش و کسب اخبار و اطلاعات به اینترنت مراجعه می‌کنند؛ بنابراین مسدود یا محدودکردن اینترنت تنها موجب سلب اعتماد از شهروندان خواهد شد. همچنین کسب‌وکارهای بسیاری برای تداوم فعالیت خود نیازمند اطمینان از کارایی و پایداری اینترنت کشور هستند. چگونه می‌شود اقتصاد دیجیتال داشت، وقتی نمی‌توان از دسترسی مستمر به اینترنت مطمئن بود؟»

در انتهای این بیانیه ضمن بیان اینکه اعضای هیئت‌مدیره نصر تهران در جلسه فوق‌العاده‌ای به بررسی لطمات و ضرر و زیان‌های واردشده به کسب‌وکارها به دلیل قطعی اینترنت خواهند پرداخت، آمده است: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مصرانه از نهادهای مسئول می‌خواهد دسترسی به اینترنت را به وضعیت طبیعی برگردانند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uqu4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.