رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جذب سرمایه ۱۳ میلیارد تومانی «یوآیدی» از پیشگام، نوآفرین و اسمارت‌آپ

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یوآیدی سرویس احراز هویت دیجیتال (e-KYC) است که در اسفند ۱۴۰۰ موفق به جذب سرمایه ۱۳  میلیارد تومانی از سه صندوق سرمایه‌گذاری پیشگام، نوآفرین و اسمارتاپ شد.

استارتاپ یوآیدی از سال ۹۷ آغاز به کار کرده و تلاش دارد با ارائه راهکار احراز هویت دیجیتال، تمامی ‏فرآیندهای احراز هویت سنتی را که نیاز به حضور فیزیکی دارند حذف کند. راهکار یوآیدی افراد را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به حضور ‏فیزیکی، برای دریافت خدماتی نظیر احراز هویت برای اخذ کد بورسی یا احراز هویت در سامانه ثنا اقدام کنند.

احمد فراهانی مدیر سرمایه گذاری اسمارتاپ درباره دلایل سرمایه گذاری روی این استارتاپ گفت : «اندازه بازار جهانی احراز هویت بایومتریک بسیار بزرگ است و به علت رشد روزافزون نیاز به امنیت و اطمینان و نیز  پاندمی کرونا، اقبال نسبت به این سرویس‌ها رو به افزایش است. همچنین استفاده از این سرویس‌ها برای بسیاری از سازمان‌های دولتی اجباری است و با توجه به نیاز روزمره احراز هویت و  تکرارپذیری بالای سرویس، استفاده دائمی از این سرویس‌ها حتمی است.

اعضای تیم UID نیز از دانش مناسبی برخوردارند و تاکنون توانسته اند در پروژه‌های مختلفی سرویس‌های خود را ارائه دهند و سهم بازار مناسبی بدست آورند »

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/q59h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.