کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جهش هوش مصنوعی با صنعت خودرو

بسیاری از شرکت‌های خودروساز، واحدی مجزا برای توسعه هوش مصنوعی تأسیس کرده‌اند

انقلاب دیجیتال برای جهان دستاوردهای بسیاری دارد اما هنوز تا تحقق آن زمانی چند باقی مانده است. پرسش اساسی این است که هوش مصنوعی کی می‌تواند با جهشی بزرگ، برای بخش عظیمی از جهان کاربردی شود؟ پاسخ یک مجله مشهور به این سؤال صنعت خودرو است.

ژورنال «جاست اتو» (Just Auto) با بررسی میزان قراردادهایی که در حوزه هوش مصنوعی (AI) در صنعت خودرو منعقد شده، تأکید دارد این صنعت به واسطه ارتباطاتی که با مردم در اقصی نقاط جهان دارد و نیز پیوندی که با دامنه کثیری از صنایع دارد، می‌تواند عامل جهش (BOOM) هوش مصنوعی در کل صنعت باشد.

این مجله تأکید کرده انعقاد قرارداد، افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش اشتغالزایی این بخش در کنار ثبت اختراعات بیشتر موجب شده تا حضور هوش مصنوعی در صنعت خودرو پررنگ‌تر باشد. اما آیا باند پرواز هوش مصنوعی صنعت خودرو است؟ داده‌های گلوبال دیتا (GlobalData) این موضوع را تأیید می‌کند.

با اینکه در دوره پاندمی تعداد معاملات در حوزه هوش مصنوعی در صنعت خودرو کم شده و از 21 مورد در فصل اول 2019 به 14 مورد در فصل اول 2020 رسیده، اما وضعیت کماکان مناسب است. استخدام متخصصان هوش مصنوعی در این صنعت در فاصله یک سال، دو برابر شده و بسیاری از شرکت‌ها واحد مجزا برای توسعه این حوزه را در سازمان خود تأسیس کرده‌اند.

این رویه باعث شده حدود یک‌پنجم از کل پرونده‌های کاری فعالیت خودروسازان در سال 2021 به موضوعاتی مرتبط با هوش مصنوعی مربوط باشد. عددی که در سال 2019 حدود یک‌هفتم بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/57te
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.