خبر بازگشت سعید رحمانی به سرآوا تایید شد / باز شدن قفل مجمع در راند دوم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اواخر بهمن ماه در خبری که در کارنگ منتشر شد، خبر دادیم که مجمع عمومی سهام‌داران سرآوا برگزار شده و سعید رحمانی بعد از سال‌ها دوری و حضور غیرمستقیم در سرآوا باردیگر به هیئت مدیره این شرکت بازگشته است، اما مجموعه شرایط نشان می‌دهد که در جلسه بهمن ماه مجمع هرچند انتخابات هیئت‌مدیره برگزار شد، در نهایت با عدم امضای صورتجلسه مجمع توسط سعید رحمانی عملا تایید انتخابات مجمع با بن‌بست مواجه شد.

در انتخابات بهمن 1401 علاوه بر سعید رحمانی، هیبت‌الله سمیع، علی صالحی‌فروز، مصطفی طهماسبی و فرهاد مرتضوی‌نژاد به عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره و فرزین فردیس به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

بعد از انتشار خبر مجمع بهمن‌ماه سرآوا هرچند هیچ یک از طرفین آن را تایید یا رد نکردند اما ویدیوها و نامه‌هایی که اخیرا از سوی سعید رحمانی به عنوان بنیان‌گذار سرآوا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان از یک تغییر جدی و بزرگ در سرآوا داشت.

او در این ویدیو‌ها تلاش کرد تا نشان دهد که در این سال‌ها اجازه ورود بخش حاکمیتی به سرآوا را نداده و این مجموعه و پورتفوی آن به صورت کاملا خصوصی اداره می‌شود و نکته حائز اهمیت سخنان او این بود که اگر روزی بخش حاکمیتی به این شرکت سرمایه‌گذار و زیر مجموعه‌هایش وارد شود، قطعا آن را اعلام خواهد کرد.

اما مجموعه اتفاقاتی که در طول یک ماه گذشته در موضوع سرآوا رخ داد نشان از یک موضوع داشت و آن بن‌بستی بود که به نظر می‌رسد با مجمع دومی که روز یکشنبه 21 اسفند ماه برگزار شد تا حد زیادی این هلدینگ را از آن خارج کرده است.

در مجمع عمومی روز گذشته (21 اسفند) از ترکیب اولیه‌ مجمع بهمن‌ماه تنها شاهد یک تغییر بودیم. سعید رحمانی، هیبت‌الله سمیع، علی صالحی‌فروز و فرهاد مرتضوی‌نژاد در ترکیب هیئت مدیره باقی‌ ماندند و تنها جابه‌جایی که رخ داد این بود که مصطفی طهماسبی از ترکیب هیئت‌مدیره خارج و فرزین فردیس به عنوان عضو اصلی وارد هیئت‌مدیره سرآوا شد.

نکته دیگری که در این انتخابات وجود داشت این است که طبق شنیده‌ها حامد ساجدی و احسان مرادی که برای عضویت علی‌البدل برای ورود به هیئت‌مدیره نامزد شده بودند حائز اکثریت آرا نشدند و عملا هیئت‌مدیره بدون عضو علی‌البدل در صورت تایید به کار خود ادامه خواهد داد.

نکته جالب توجه اینکه برعکس مجمع عمومی بهمن‌ماه، بلافاصله بعد از برگزاری مجمع سعید رحمانی در توییتر بازگشت رسمی خود به سرآوا را بعد از سال‌ها به صورت رسمی اعلام کرد.

مجموعه نتایج انتخابات مجمع عمومی هیئت‌مدیره سرآوا نشان از یک نکته داشت و آن تغییر تمام اعضای قبلی بود. به نظر می‌رسد در مجمع دوم تمامی اعضا به یک اتفاق نظر برای تغییر و عبور از بن‌بست سالیان گذشته این شرکت دست پیدا کردند. حالا قدم بعدی انتخاب مدیرعامل در اولین جلسه هیئت‌مدیره سرآوا است که نتیجه آن ارزیابی دقیق‌تری از اجماع و تفاهم سهام‌داران و هیئت‌مدیره در آینده این شرکت به نمایش خواهد گذاشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/l070
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.