کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
شرکتهای دانشبنیان ایرانی در نمایشگاه محصولات غذایی و نوشیدنی استانبول پاویون خواهند داشت. این نمایشگاه دهم تا سیزدهم شهریور ۱۴۰۰ در استانبول ترکیه برگزار میشود. صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اعلام کرده که با حمایت این نهاد و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، پاویون شرکتهای دانشبنیان در این نمایشگاه برپا میشود.
این صندوق از شرکتهای علاقهمند به حضور در این نمایشگاه خواسته است که در سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir ثبتنام کنند. صندوق نوآوری و شکوفایی هدف خود از این حمایت را «کمک به توسعه بازار صادراتی شرکتهای دانشبنیان» اعلام کرده و حمایت از حضور این شرکتها در نمایشگاههای متعبر بینالمللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون را یکی از برنامههای خود در این راستا برشمرده است.
بنا بر اعلام این صندوق، شرکتهای دانشبنیان تاکنون در ۱۵ نمایشگاه خارجی پاویون داشتهاند و بیش از ۲۰۰ شرکت دانشبنیان در این نمایشگاهها شرکت کردهاند.نمایشگاه محصولات غذایی و نوشیدنی استانبول یکم تا چهارم سپتامبر (دهم تا سیزدهم شهریور) از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به وقت استانبول برگزار میشود. در این چهار روز قرار است برندهای پیشرو صنایع غذایی، بستهبندی و تأمینکنندگان خدمات غذایی آخرین محصولاتشان را عرضه کنند. هزاران برند از دهها کشور در این نمایشگاه حضور دارند و ایران در سالهای گذشته هم حضوری چشمگیر در این نمایشگاه داشته است.