درباره پلتفرم کرادفاندینگ دولتی دوبی‌نکست

سرمایه برای همه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دوبی‌نکست، یک پلتفرم سرمایه‌گذاری دیجیتالی تحت حمایت دولت برای کارآفرینان و استارتاپ‌ها، ۸۲ کمپین در حال اجرا دارد که ۲۰۴۴ متقاضی و ۷۵۰ مشارکت‌کننده را در بر می‌گیرد.

دوبی نکست که در می ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، توسط مؤسسه محمد بن راشد برای توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط، آژانسی از اداره اقتصاد و گردشگری دوبی مدیریت می‌شود. اداره اقتصاد و گردشگری در بیانیه‌ای گفته است که این پلتفرم در سال اول خود به ۱۷ استارتاپ از بخش‌های مختلف امکان داده تا سرمایه مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند. هر کسی حتی یک دانش‌آموز ۱۲ ساله نیز می‌تواند ایده خود را در دوبی‌نکست مطرح کرده و کمپین جمع‌آوری سرمایه را راه‌اندازی کند.

عبد الجناحی، مدیر اجرایی شرکت‌های کوچک و متوسط دوبی می‌گوید: «دوبی‌نکست به آنها که به دنبال تبدیل ایده‌های خود به پروژه‌های قابل اجرا هستند، راه حلی رقابتی و راحت برای چالش‌های تأمین مالی ارائه داده است.»
وی می‌افزاید: «این نه‌تنها یک پارامتر ارزشمند برای افزودن به اکوسیستم راه‌اندازی کسب‌وکار در دوبی است، بلکه یک توانمندساز حیاتی در استراتژی امارات برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی کارآفرینی و اقتصاد دیجیتال است.»

دوبی به دلیل قوانین تجاری مساعد آن به خانه تعدادی از استارتاپ‌های جهانی در زمینه فناوری تبدیل شده است. اداره اقتصاد و گردشگری دوبی گفته کمپین‌هایی که در حال حاضر روی این پلتفرم قرار دارند، توسط کسب‌و‌کارها، سرمایه‌گذاران و دوستان و خانواده صاحبان کمپین اجرایی می‌شوند. آنها بخش‌هایی از جمله فناوری، آموزش، بهداشت، غذا، ورزش، مد، هنر، گردشگری، بازی و انتشارات را پوشش می‌دهند.

صاحبان کمپین شامل شهروندان امارات متحده عربی، ایالات متحده، کانادا، مصر، هند، ایتالیا، لبنان، مراکش، عمان، پاکستان، روسیه، سومالی و گرانادا هستند.

دوبی‌نکست همچنین در حال کار روی یک پروژه جدید استارتاپ است تا مخاطبان هدف خود را از طریق ترکیبی از خدمات، مانند آموزش، راهنمایی و صدور مجوز، به مهارت‌های کارآفرینی لازم مجهز کند. در این بیانیه آمده است که این برنامه برای کمک به شرکت‌ها در جهت سرعت بخشیدن به رشد آنها طراحی شده است.

پروژه‌هایی که تاکنون دوبی‌نکست از آن پشتیبانی کرده، شامل «ساستینبل بیلدر»، یک ایده اپلیکیشن موبایل برای مدیریت زباله‌های ساختمانی است که توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه امارات توسعه داده شده و «اوبونتو» که پلتفرمی است که توسط دانش‌آموزان آکادمی مدرن جیمز در دوبی ایجاد شده و برای کاهش هدررفت مواد غذایی طراحی شده است. غیث البوستانلی، بنیان‌گذار استارتاپ سولاریس سولوشنز می‌گوید: «دوبی‌نکست به من این پلتفرم را پیشنهاد داد تا پروژه‌ام را به خانواده، سرمایه‌گذاران و جامعه ارائه دهم و علاقه‌مندان را جذب کنم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uug4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.