دسترسی غیرمجاز نداریم

پاسخ مدیرعامل آیتول به اتهامات

زمان مطالعه: 2 دقیقه

امیرحسین عبیری درباره ابهاماتی که در زمینه دسترسی آیتول به اطلاعات کاربران وجود دارد، گفته است:
آیتول در ابتدای سال ۱۳۹۸ در بحبوحه‌ راه‌اندازی عوارض الکترونیک آزادراهی کارش را شروع کرد. کاربران با ورود به سایت ما می‌توانستند عوارض آزادراهی را پرداخت کنند.

همزمان با آیتول، در داخل اپلیکیشن‌های دیگر هم این امکان پرداخت وجود داشت. ولی آیتول مکانیسم متفاوتی داشت؛ وب‌سایت بود و نیاز به ثبت‌نام و ورود نداشت و بدون اجبار کردن کاربر به ورود شماره موبایل، امکان پرداخت عوارض آزادراهی را مهیا کرد. تمام دسترسی‌هایی که آیتول از آغاز فعالیتش داشته، موارد عجیبی نیستند که فقط مختص سامانه آیتول باشد و هر شرکتی می‌تواند با شرکت سپندار که مجری عوارض آزادراه‌هاست، تعامل کرده و دسترسی‌های لازم را برای پذیرندگی پرداخت عوارض دریافت کند.

در مورد عوارض شهرداری و دسترسی به سامانه بیمه برخط هم همین اتفاق می‌تواند بیفتد. اما تجمیع اینها به‌عنوان خدمات خودرویی ابداع آیتول بوده و هنوز هم مزیت این شرکت است. اما استفاده از شماره همراه مشتری برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات دیگر آیتول کار درستی بوده است؟

در بحث ارائه سرویس جدید به کاربر، این مسئله مشکلی ندارد و کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات باید این مسیر را طی کرده و از مشتریان سابق‌شان برای کسب درآمد از سرویس‌های جدیدشان استفاده کنند. اگر شما به‌صورت حضوری به یک دفتر بیمه مراجعه کنید و شماره پلاک خودرویتان را ارائه بدهید، کارگزار بیمه می‌تواند با استفاده از این شماره به سوابق بیمه خودروی شما دسترسی پیدا کرده و بیمه‌نامه جدید صادر کند.

در حقیقت همان کاری را که آیتول به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد، به شکل آفلاین و حضوری انجام می‌دهد و به همان اطلاعات دسترسی دارد. آن چیزی که نماینده محلی بیمه ندارد، مشتریان آیتول هستند که قبلاً از آن سرویس گرفته‌‌اند. در تمام وب‌سایت‌های فروش بیمه که کارگزار بیمه مرکزی هستند هم با وارد کردن شماره پلاک می‌توانید سوابق بیمه را استعلام کنید. در نتیجه دسترسی برای همه یکسان است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/w02w
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.