کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دعوای ونس و والمارت

والمارت به فروش اجناس بی‌کیفیت کپی متهم است

والمارت و برند کفش اسکیت ونس در یک نبرد قانونی با هم روبه‌رو شده اند. ونس ادعا کرده که این غول خرده‌فروش، مشابه کفش‌های پرفروش ونس را در فروشگاه‌های خود عرضه کرده است.

دیوید کارتر، قاضی ناحیه ایالات متحده، اکنون حکم موقتی صادر کرده است که والمارت را از فروش کفش‌های مشابه ونس منع کرده و شباهت‌های میان کفش والمارت و علامت راه‌راه شرکت ونس را غیر قابل انکار می‌داند.

در شکایتی که توسط ونس در ماه نوامبر ارائه شد، ونس ادعا کرد که والمارت بیش از ۲۰ نسخه از کفش‌های آنها را با مارک‌هایی مثل تایم و ترو، واندر نیشن و نو بوندریز به فروش رسانده است. ونس می‌گوید که این حرکت والمارت به ایجاد سردرگمی در بین مصرف‌کنندگان منجر می‌شود و بازار را با کفش‌های ارزان، بی‌کیفیت و از نظر ظاهری مشابه پر کرده که این رفتار به حسن شهرت ونس آسیب می‌رساند.

با این حال، والمارت در برابر ادعاهای ونس ایستاد و آنها را ضعیف خواند. سخنگوی شرکت گفته است که آنها قصد دارند به دفاع از کار خود ادامه دهند. این خرده‌فروش همچنین استدلال کرد که دستور موقت برای برداشتن و دور انداختن کفش‌ها حداقل 4/1 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت، در حالی که به گفته دادگاه، ضربه‌ای به فروش ونس یا اعتبار آن وارد نمی‌شود.

والمارت همچنین به شباهت‌های مشترک بین طرح‌های کفش و بسیاری دیگر از برندهای کفش ورزشی مانند ایرواک، ایراسپید، هرلی، ووکس و دی سی اشاره کرد. اما ونس به دنبال دریافت خسارت مالی و همچنین ممنوعیت دائمی از فروش کفش‌های این‌چنینی در فروشگاه‌های والمارت است. البته این اولین بار نیست که والمارت خود را در گیر و دار چنین دعوایی می‌بیند. در سال ۲۰۲۱ نیز کانیه وست و برند ییزی، مدعی شدند کفش‌هایی مشابه کفش‌های طراحی‌شده آنها، توسط خرده‌فروشان در سایت والمارت به فروش می‌رسند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nwvm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.