دلسرد نشوید و مبارزه کنید

توصیه‌های سندبرگ برای ایجاد تعادل جنسیتی در محیط کار

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چندی پیش شریل سندبرگ در هالیوود ریپورتر به افراد فعال در کسب‌وکار پیشنهادهایی ارائه داد که توجه به آن می‌تواند به شرکت‌ها و افراد در مسیر رشد و توسعه کمک کند. این پیشنهادها را در ادامه می‌خوانیم.


در مقابل تبعیض هوشیار باشید


همه‌ ما در زندگی اجتماعی و کاری خود تبعیض‌های متعددی را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که تبعیض‌های خفیفی به لحاظ فرهنگی در بافت ذهنی اکثر افراد وجود دارد، اما می‌توانیم با هوشیاری، این شکل از تبعیض‌ها را که برآمده از نوعی پیش‌داوری ذهنی هستند، تصحیح کنیم. فرق نمی‌کند که به لحاظ سازمانی چه جایگاهی داشته باشیم؛ ما باید زمانی که با نوعی تبعیض و پیش‌داوری روبه‌رو می‌شویم، واکنش نشان دهیم. سندبرگ می‌گوید اساساً این مشکل که عده بسیاری، مسائل زیادی را به‌عنوان تبعیض در نظر نمی‌گیرند، سرچشمه اصلی تبعیض فراوان در محل کار است.

اگر می‌خواهید با این نوع تبعیض نا‌محسوس بیشتر آشنا شوید، دقت کنید که در محل کارتان، صفت‌های زیادی مانند «عصبی»، «احساساتی» و «پرخاشگر» به زنان نسبت داده می‌شود. سندبرگ می‌گوید وقتی می‌بینید از این صفت‌ها برای برچسب‌زدن و تیپ‌سازی برای برخی زنان استفاده می‌شود، می‌توانید به فردی که این صفت را به یک زن نسبت می‌دهد، تذکر دهید.

به نظر سندبرگ فرقی نمی‌کند که زن باشید یا مرد و در یک شرکت چه جایگاهی داشته باشید؛ قطعاً می‌‌توانید جلوی تبعیض را بگیرید.


مبارزه با تبعیض جنسیتی موجب پیشرفت شما می‌شود


سندبرگ در ادامه پیشنهاد اولش، در بخش دوم مردان را مخاطب خود قرار می‌دهد و می‌گوید: «مبارزه با تبعیض جنسیتی در محل کار به نفع خودتان است.» چون نه‌تنها تبدیل به همکاری مورد اعتماد می‌شوید، بلکه این کار نشان می‌دهد که شما اساساً فردی عادل و منصف هستید و باعث می‌شود افراد تمایل بیشتری داشته باشند که با شما همکاری کنند و در این همکاری با عملکرد بهتر و دقت بیشتری عمل خواهند کرد. در نتیجه در مسیر ارتقا جلوتر از سایرین خواهید بود.


جسورانه به‌دنبال هدف باشید


سندبرگ معتقد است بسیاری از عدم تعادل‌ها به‌ خاطر این است که زنان خودشان را همان‌گونه که شایسته است، قبول ندارند و در مقابل توصیه‌های دلسردکننده دیگران، اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند، به همین دلیل پیشنهاد می‌دهد که بدون در نظر گرفتن چالش‌هایی که پیش‌ رو دارید و تذکرات دلسردکننده دیگران، ریسک‌پذیر باشید و اهداف‌تان را دنبال کنید. او در این مورد توضیح می‌دهد: «نگذارید هیچ‌کس به شما بگوید که از عهده فلان کار برنمی‌آیید، یا نمی‌توانید! شما می‌توانید؛ ممکن است بارها به شما بگویند که نمی‌توانید، اما آنها اشتباه می‌کنند، زیرا شما می‌توانید به هدف‌تان برسید و باید این کار را انجام دهید.»

او معتقد است در تمام سال‌های زندگی کاری خودش، این مسئله از کلیدهای اصلی در حرکت رو‌به‌جلو بوده ‌است: «اعتماد‌به‌نفس و داشتن توانایی رهبری مانند عضله هستند؛ یا استفاده از آنها را یاد می‌گیرید، یا آنها را از دست می‌دهید.»

اگر شما هم در آرزوی تأثیرگذاری و مدام به پیش رفتن هستید، از نظر سندبرگ باید به این اصول ایمان داشته باشید و در عین پیشبرد اهداف خودتان، جاده موفقیت را برای افراد توانمند دیگر نیز هموار کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/75py
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.