کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
هنوز تبلیغات پنیر پنج ستاره آمل تمام نشده که رامک با ادعای بیادعایی بیلبوردهایش را اکران میکند. رامک که یکی از نامهای آشنای صنعت غذاست، نسبت به برندهای کاله، میهن و دامداران، سهم کمتری را در این بازار در اختیار دارد. در حالی که برندهای مختلف با نمایش تمایز محصولاتشان و بیان ویژگیهای خاص آنها، برای برنده شدن در بازی تولید و فروش تلاش میکنند، رامک بدون ارائه هیچ برگ برندهای، تنها نداشتن ادعا را با مصرفکنندگان محصولات بازار لبنی مطرح میکند.
رامک برای معرفی محصول خود به بازار و افزایش فروش، بر ویژگیهای این محصول تکیه نکرده است.
آنچه روی بیلبوردها دیده میشود «خوشمزه بیادعا» بودن است. عبارتی سرشار از تناقض که بیادعایی را ادعا میکند. در حالی که صباح با عرضه پنیر شیشهای بر تفاوت بستهبندی محصول تأکید داشت و کاله بر سبکی پنیر آنا، رامک در بیلبوردهایش چیزی از ویژگیهای محصول یا مزایای مصرفش را با مخاطبان این تابلوها به اشتراک نمیگذارد.
بیادعایی، آن هم در میان یک دنیا ادعای دروغین، میتواند ویژگی خوبی باشد! اما قطعا نه برای یک پنیر و قطعا نه در میان برندهایی که تنها ادعا ندارند، بلکه برای تولید پنیرهای مرغوب و رنگارنگ، قدمهای مؤثری را برداشتهاند.