رویداد توکن تاک برگزار شد

با محوریت مفهوم و کاربردهای ان‌اف‌تی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رویداد توکن‌تاک ۱۳ دی با موضوع NFT، رمزارزها و تحلیل بلاکچین به میزبانی سهیل نیکزاد، مدیرعامل و بیت‌کوینر برگزار شد. حامیان این رویداد شرکت ققنوس،اوپکس و مرکزنوآوری باز پرابلم بودند. در ابتدای این رویداد به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال بازار رمزارزها اختصاص داشت. در بخش بعدی یک پنل چهارنفره با موضوع NFT برگزار شد که سیاوش تفضلی، مدیرعامل شرکت نیلین؛ سهیل قاسمی، فعال NFT؛ محمدجواد صمدی‌راد، مدیرعامل ققنوس و سهیل نیکزاد اعضای آن بودند.

قاسمی با اشاره به هنرمند هندی‌ای که اولین‌بار اثر خود را توکنایز کرد و با قیمت گران فروخت، گفت: «دو روز بعداز انتشار این خبر با NFT آشنا شدم و دقیقاً فردای همان روز به‌دنبال یادگیری NFT رفتم و شب عید ۱۴۰۰ اثرم را در پلتفرم فاندیشن با هزینه ۲۵۰ دلار (شش میلیون تومان وقت) آپلود کردم. این اثر نیم اتریوم، معادل دو هزار دلار خریداری شد. به گفته قاسمی، او از اولین ایرانی‌هایی است که در فاندیشن کار فروخته است.»

تفضلی در ادامه گفت: «ما از سال ۲۰۱۷ به‌دنبال معادل‌سازی اقلام دنیای واقعی در فضای NFT بودیم و ایده مورد نظرمان هم رهگیری مرسولات و مواد غذایی بود. البته این ایده، آن زمان هم ایده بکری نبود. به‌مرور بازی عوض شد و فضا به سمت دیگری حرکت کرد، در حال حاضر واژه NFT هنرمندان و آرتیست‌بازی را یادآوری می‌کند و همه به این فکر می‌کنند که صفحه‌ای را خط‌خطی و به قیمت چند هزار دلار بفروشند.»

قاسمی در واکنش به صحبت‌های تفضلی اظهار کرد: «کسب‌وکار من تولید آثار هنری است، اما طرفدار این مدل NFT هستم و معتقدم هیجان هنرمندان به‌مرور کم می‌شود. اگر NFT وارد حوزه مواد غذایی و املاک شود، بسیاری از مشکلات موجود در کشور حل می‌شود. تکنولوژی NFT با این مفهوم برای دنیا مفیدتر است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ym1u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.