رکود فراگیر

روز پرایم آمازون با کندی رشد فروش آنلاین همزمان شده است

در حالی که رشد فروش آنلاین در دنیا بسیار کند شده‌، روز پرایم آمازون نیز فرا رسیده ‌است. فروش سالانه آمازون از زمان آغاز بیماری همه‌گیر کرونا بسیار متفاوت است. این شرکت مدت‌هاست که از این رویداد دو روزه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سال برای جذب افراد به عضویت خود استفاده می‌کند. آمازون میزان فروش پرایم دی را فاش نمی‌کند، اما برآوردهای سال گذشته‌اش رشد بین 7 تا 9 درصد بوده ‌است. شرکتی تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند فروش امسال می‌تواند رشد بیشتری داشته‌ باشد، زیرا زمان‌بندی رویداد در اواسط ژوئیه در مقایسه با تاریخ ژوئن سال گذشته به شرکت اجازه می‌دهد تا مشتریان بیشتری را جذب کند.

آمازون می‌تواند از این فرصت در راستای افزایش فروش آنلاین استفاده کند. این شرکت در ماه آوریل، ضرر سه ماهه نادر و همچنین کندترین نرخ رشد درآمد خود را در دو دهه اخیر ثبت کرد. تورم تقریباً دو میلیارد دلار به هزینه‌ها اضافه کرده‌ بود. آمازون همچنین اذعان کرد کارگران بسیار زیادی دارد و انتظار دارد ظرفیت مازاد ناشی از گسترش انبارهایش در طول همه‌گیری به 10 میلیارد دلار هزینه اضافی برای نیمه اول سال جاری برسد.

این روزها کاملاً معکوس روزهای اولیه همه‌گیری است؛ زمانی که سود غول تجارت الکترونیک افزایش یافت و خریداران خانه‌دار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به خرید آنلاین روی آوردند. تقاضا به‌حدی بود که آمازون نیروی کار خود را در دو سال گذشته تقریباً دو برابر کرد و به بیش از 1.6 میلیون نفر رساند.

همچنین ظرفیت انبار خود را افزایش داد تا با سیل سفارش‌های واردشده به سایت خود مطابقت داشته ‌باشد. تا پایان سال 2021، آمازون تقریباً 387.1 میلیون فوت مربع فضا را برای انبارها و مراکز داده خود اجاره کرده‌ بود. بیش از دو برابر آنچه در سال 2019 گزارش کرده بود.

آمریکایی‌ها احساس راحتی می‌کردند خانه‌های خود را ترک کنند و تقاضا نیز در سراسر جهان کند شد. رشد فروش آنلاین بخش خرده‌فروشی در ایالات متحده که در سال 2020 به 36.4 درصد رسید، در سال‌های 2021 و 2022 به رشد طبیعی‌تر بازگشت و به ترتیب به 17.8 و 9.4 درصد رسید. ارقام خرده‌فروشی در ماه می نشان داد که فروش آنلاین 1 درصد کاهش یافته و فروش کلی خرده‌فروشی 0.3 درصد نسبت به آوریل در بحبوحه تورم سرسام‌آور کم شده است. دیوید نیکرک، معاون سابق منابع انسانی آمازون که بر عملیات نظارت داشت، می‌گوید: «این دوره زمانی است که مصرف‌کنندگان در مورد نحوه خرج کردن و خریدشان بسیار مقتصدتر فکر می‌کنند. این روی آمازون تأثیر می‌گذارد.»

برایان اولساوسکی، مدیر ارشد مالی این شرکت گفته ‌است: «بسیاری از تصمیمات توسعه انبار آمازون از دو سال پیش گرفته شده‌است و آنچه شرکت می‌تواند در اواسط سال انجام دهد، محدود می‌کند. آمازون امسال نسبت به سال گذشته کمتر برای پروژه‌های انبار هزینه می‌کند و سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ثابت تا حدودی کاهش خواهد یافت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.