کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
این روزها عناوین دورههای آموزشی متنوعی به گوشمان میخورد که به شکل تخصصی سعی دارند مباحث کسبوکار زنان و کارآفرینی زنان را آموش دهند، اما آیا فرقی میان زنان و مردان در این زمینه وجود دارد که زنان را نیازمند گذراندن دورههای آموزشی خاص میکند؟
در حقیقت دانش و ترفندهای ایجاد و رشد کسبوکار، تقسیمبندی زنانه و مردانه ندارد، اما در چندین بخش زنان بیشتر به فراگیری دانشها و مهارتهای خاص احتیاج دارند.
برخی مطالعات که به مدت 20 سال به بررسی رفتارهای مدیران و زنان صاحب کسبوکار پرداختهاند، رفتارهای زنان موفق در همین شرایط اجتماعی کنونی را مورد واکاوی قرار دادهاند. آنها چندین اصل در آموزههای کسبوکار زنان را کشف کردهاند که مختص این بخش از جامعه است.
مهمترین بخش این آموزهها توانمندسازی ذهنی و قدرتمند شدن زنان برای جنگیدن و کسب نتیجه در محیط و ساختار مردانه است. بخش دیگر این آموزهها بر ایجاد تعادل درونی و بیرونی بین نوسانات کاری و نوسانات فیزیولوژیک در محیط پیچیده کار و خانواده تأکید دارد.
اصل دیگر درباره توانمندسازی زنان در مواجهه و شناخت تعارضات جنسی است که بر شناخت و تفکیک رفتارهای عادی و تعارضات جنسی و نحوه مواجهه با این دست اتفاقات تمرکز میکند تا زنان راحتتر بتوانند این تعارضات را کنترل و حل کنند.
در بخش پایانی و بسیار مهم این آموزهها، بر انتقال تجربه بین زنانی که در محیط کسبوکار فعال هستند، تمرکز میکند. این تجارب و ترفندهای نانوشته به خاطر تازه و منحصربهفرد بودن، سهم بسیار مهمی در آموزههای کسبوکار مختص زنان دا