کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ساختن از هیچ

درباره جانیس هاروید

موفقیت زنان آفریقایی‌تبار از سایر زنان دشوارتر است. اما در این میان زنان آفریقایی‌تبار خودساخته‌ای وجود دارند که به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابند.

جانیس برایانت هاروید در سال 1952 در تاربرو، کارولینای شمالی در خانواده‌ای 13نفره به دنیا آمد و تا کلاس یازدهم را در مدرسه سیاه‌پوستان درس خواند. پدر و مادرش همواره او را به داشتن خلاقیت و بزرگ فکر کردن تشویق می‌کردند و به قول خودش، به او یاد می دادند «چگونه از هیچ، چیزهای زیادی درست کند».

او پس از گذراندن کالج تصمیم می‌گیرد کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند. او ایده یک شرکت کاریابی را در سر می‌پروراند، در حالی که حتی پولی برای اجاره یک دفتر که بتواند از آدرس آن برای کار استفاده کند، نیز ندارد. هاروید 900 دلار از مادرش قرض می‌گیرد تا با 1500 دلاری که داشته، یک اتاق از دفتر فرش‌فروشی در بورلی‌هیلز اجاره کند. یک دستگاه فکس می‌خرد و کار خود را آغاز می‌کند.

ACT-1 نام شرکت اوست که اکنون بزرگ‌ترین بنگاه کاریابی در جهان است. هاروید می‌گوید بسیاری از تکنیک‌های تعامل و جذب مشتری را وامدار آموزه‌های مادرش است: «او به ما بسیاری از اصول ساختن پول از هیچ را آموخت. نه‌تنها در مورد اینکه چگونه کسب‌وکارم را بسازم، بلکه درباره توسعه نیز به من خیلی چیزها آموخت.»

40 سال از تأسیس این شرکت می‌گذرد و هاروید بی‌وقفه آن را توسعه داده و توانسته بازارهای داخلی آمریکا و سپس بازارهای جهانی را یکی پس از دیگری فتح کند و به ثروت بالایی دست یابد. اکنون شرکت او 1/1 میلیارد دلار فروش خالص دارد و دارایی خالص هاروید طبق گزارش فوربس، 420 میلیون دلار است.

او معتقد است یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت شرکت او، این است که متقاضی کار را در مرکز توجه قرار می‌دهد. هاروید می‌گوید: «وقتی برای شناسایی استعدادها با شرکت‌ها کار می‌کنیم، این بدان معناست که هر فردی که به دنبال شغل می‌گردد در کانون توجه ماست. افراد را مانند قطعاتی پویا برای تکمیل پازل کارفرمایانی که به دنبال نیرو هستند، می‌بینیم و مدل تفکر ما باعث شده که بتوانیم رشد کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/w2h8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.