کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سال سخت 2022

راس به پیشرفت خود ادامه می‌دهد

راس در حال افتتاح ۱۰۰ فروشگاه در سال ۲۰۲۲ است. این در راستای هدف کلی آنهاست که قرار است به حداقل ۲۹۰۰ فروشگاه راس درس فور لس و ۷۰۰ فروشگاه دی‌دی دیسکانت برسند. برنامه‌های توسعه‌ای، حتی زمانی که خرده‌فروشی راس پیش‌بینی می‌کرد سال 2022، سال دشواری از نظر مالی باشد، ادامه داشت. این شرکت گزارش داده است که فروش خالص آنها در سه ماهه اول سال با ۷ درصد کاهش، به 4.1 درصد رسیده و سود خالص آنها نیز ۲۹ درصد کاهش یافته است.

باربارا رنتلر، مدیرعامل این شرکت، در همان زمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما می‌دانستیم سال مالی ۲۰۲۲ سال سختی خواهد بود، به‌ویژه نیمه اول آن که با کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید، با سطوح بی‌سابقه محرک‌های دولتی و تقاضای قابل‌توجه مشتریان مواجه بودیم. محیط خارجی نیز بسیار چالش برانگیز بوده است، زیرا درگیری روسیه و اوکراین فشارهای تورمی را بر مصرف‌کننده به گونه‌ای تشدید کرده که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.»

رقیب آنها، تی‌جی‌ایکس در این سه ماهه عملکرد بهتری داشت و فروش در این شرکت ۱۳ درصد افزایش یافت و به 11.4 میلیارد دلار رسید، اگرچه هنوز پایین‌تر از حد انتظارات است.سیمون سیگل، مدیرعامل مؤسسه تأمین سرمایه BMO در آن زمان گفت: «تمایز واضحی بین مشتریان راس و تی‌جی‌ایکس وجود دارد. اگرچه راس لباس‌های ارزان می‌فروشد، تی‌جی‌ایکس لباس‌های «گران‌قیمت» را ارزان می‌فروشد. علاوه بر این، فشار بر خریداران با درآمد کمتر به طور نامتناسبی بر راس تأثیر می‌گذارد.»

راس تقریباً ۳۰ فروشگاه در ژوئن و ژوئیه سال گذشته افتتاح کرد. با این حال، این خرده‌فروشی ارزان‌قیمت هنوز حضوری در تجارت الکترونیک ندارد. این شرکت هدف بلندمدت فروشگاه خود را در سال ۲۰۱۸ افزایش داد، زمانی که هدف افتتاح ۳۰۰۰ فروشگاه را تعیین کرد و برنامه‌هایی برای فروشگاه‌های جدید در بازارهای موجود و جدید ارائه داد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5dow
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.