سرمایه‌گذاری تامسون رویترز در صنعت فین‌تک

دیتکتد محصولی از اکوسیستم فین‌تک لندن است که توانسته در مرحله بذری خود شش میلیون پوند جذب کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«دیتکتد» یک استارتاپ در حوزه فین‌تک و مستقر در لندن است. این استارتاپ متخصص استخراج داده‌های ضد کلاهبرداری از حساب‌های پرداخت شرکتی است. دیتکتد در مرحله بذری است و توانسته در اولین دور جذب سرمایه‌اش ۲.۵ میلیون پوند از صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر تامسون رویترز دریافت کند.

صندوق سرمایه‌گذاری لاو ونچرز نیز ۱.۵ میلیون پوند دیگر را تأمین کرد. درمجموع دیتکتد توانست در این دور تأمین مالی شش میلیون پوند جذب کند. از دیگر حامیان این استارتاپ می‌توان به صندوق سرمایه‌گذاری کانادایی ماروپست ونچر؛ سرمایه‌گذار متخصص در استراتژی‌های رشد آسیایی، ایمرج‌وست و سرمایه‌گذاران فرشته‌ای چون هو اسلیتر، مدیر ارشد عملیاتی در تراول‌پارک؛ استفان گارلند، مدیر ارشد فناوری سابق تراست‌پایلوت و راب بارنت، رئیس دیتکتد و مدیر ارشد عملیاتی سابق بانک سلطنتی اسکاتلند اشاره کرد.


دیتکتد به چه درد رویترز می‌خورد؟


دیتکتد که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، به ارائه‌دهندگان پرداخت‌های سازمانی اجازه می‌دهد ضمن استخراج معیارهای کلیدی مشتریان، فرایند آنبوردینگ آنها به‌صورت خودکار انجام شود. به‌علاوه این پلتفرم تسهیل‌کنندگان پرداخت را قادر می‌سازد سریعاً پیشینه شرکت را برای جلوگیری از پول‌شویی بررسی کنند.

به عبارت دیگر، این استارتاپ فین‌تکی با هدف تحول در فرایند KYB یا «کسب‌وکار خود را بشناسید» و خودکار کردن آن ایجاد شده و امکان نظارت و کنترل بهتر برای کسب‌وکارهای صنعت پرداخت فراهم می‌کند. این استارتاپ می‌گوید فرایند KYB نمی‌تواند غیرخودکار انجام شود زیرا در غیر این صورت بسیار وقت‌گیر است و حتی ممکن است با دقت کافی انجام نشود. پیش‌بینی می‌شود دیتکتد از این سرمایه جدید برای راهیابی به بازارهای ایالات متحده استفاده کند. دیتکتد می‌تواند با گسترش جغرافیایی از اروپا به آمریکا، فروش خود را دوبرابر کند.


اتوماسیون دیتکتد


دیتکتد مثال دیگری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های موفق فین‌تکی و اکوسیستم فین‌تک فعال اروپاست. این استارتاپ از فضای کاری که توسط غول بانکی بریتانیا بارکلی در دسترس قرار گرفته، بهره برده است. همچنین یکی از اعضای برنامه یکپارچه‌سازی فین‌تک جهانی ویزاست. تامارا استفنز، مدیرعامل تامسون رویترز ونچرز، در این ‌باره می‌گوید: «فناوری دیتکتد مکمل تلاش‌های کسب‌وکارهاست. به‌ عبارت‌ دیگر دیتکتد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تلاش‌هایشان به ثمر بنشیند.»

او می‌افزاید: «فناوری‌ای که دیتکتد به ارمغان می‌آورد، اتوماسیون‌های مورد نیاز را وارد بازار هویت دیجیتال می‌کند. ما مشتاقانه در انتظار همکاری با مدیرعامل دیتکتد و معرفی آن به پایگاه مشتریان تامسون رویترز هستیم.» برای لئام چنلز، مدیرعامل دیتکتد، این سرمایه‌گذاری فرصت بزرگی برای تحقق آرزوها و اهداف امسال است.

چنلز می‌گوید: «ما خود را در موقعیت بسیار خوب و پرقدرتی برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌مان در سال ۲۰۲۳ قرار داده‌ایم. من از حمایت سرمایه‌گذاران جدید سپاسگزارم و می‌خواهم کاری کنم که متوجه شوند چه انتخاب فوق‌العاده‌ای کرده‌اند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wrc3
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.