سنگ‌اندازی پست

درباره بخشنامه تازه شرکت ملی پست که دردسرهای کسب‌و‌کارهای نوآور را دوچندان می‌کند

اکوسیستم استارتاپی در برخی مسائل هنوز در ابتدای راه است. از تأمین سرمایه که بگذریم، لجستیک و حمل‌و‌نقل از معضلات همیشگی استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نوآور بوده است.

هر چند مدیران شرکت پست می‌گویند پوست‌اندازی کرده‌اند و هر آنچه استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای اینترنتی می‌خواهند در اختیارشان می‌گذارند، ولی همچنان شاهد گلایه‌های تمام‌ناشدنی استارتاپ‌ها هستیم که از همکاری با پست ناراضی‌اند.

حالا شرکت ملی پست زیر یک خم استارتاپ‌ها را گرفته و بخشنامه‌ای صادر کرده که تعرفه خدمات پستی کسب‌و‌کارهای نوآور را بالا می‌برد و دیگر سرویس پست سفارشی هم قبول نمی‌کند.

استارتاپ‌ها می‌گویند پست سفارش‌هایشان را به‌موقع به مقصد نمی‌رساند، مرسوله‌ها آسیب‌دیده به دست مشتریان می‌رسند و… به علاوه اینکه پست برخی استان‌ها دیگر بسته‌های حاوی محصولات دیجیتال (ازجمله موبایل و تبلت و لپتاپ) یا طلا را قبول نمی‌کنند.

حالا شرکت پست در این بخشنامه گفته کسب‌و‌کارهای حوزه تجارت الکترونیک باید از این به بعد بابت حق‌الزحمه جمع‌آوری مرسولات از محل فروشگاه خود ماهانه 300 هزار تومان بپردازند، به علاوه 500 تومان به ازای هر مرسوله. تا پیش از این شرکت پست به ازای هر بسته از کسب‌و‌کارها 1100 تومان هزینه ثابت می‌گرفت و چیزی به اسم مبلغ ماهانه هم وجود نداشت.

در پی این دستورالعمل‌ها، فعالان اکوسیستم نوآوری به ویژه خرده‌فروش‌های اینترنتی، در شبکه‌های اجتماعی از وزیر ارتباطات خواسته‌اند موضوع را پیگیری کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.