کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شبیه به داستان‌های علمی – تخیلی

پهپادهای آمازون اواخر 2022 آماده ارسال کالا می‌شوند

شرکت آمازون اعلام کرده است مشتریان در لاکفورد (شمال کالیفرنیا)، از اولین افرادی هستند که مرسوله‌های پستی خود را از طریق پهپاد دریافت می‌کنند. این شرکت برای اولین بار آماده می‌شود تا ارسال هوایی به مردم را راه‌اندازی کند. سرویس جدید این غول خرده‌فروشی آنلاین که به پرایم ایر معروف است، اواخر امسال در دسترس ساکنان لاکفورد قرار خواهد گرفت و در انتظار مجوز نهایی از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده امریکا و مقامات محلی است.

این یک نقطه عطف بزرگ برای پروژه تحویل پهپادهای تحویل بار آمازون است که تقریباً 10 سال روی ساخت آن کار شده است. این شرکت اذعان کرده است: وعده ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، اغلب شبیه یک داستان علمی – تخیلی احساس می‌شود و برای اینکه به واقعیت بپیوندد، تقریباً یک دهه تلاش شده است.

آمازون در توضیح نحوه عملکرد پرایم ایر گفت: «مشتریان می‌توانند اقلام واجد شرایط پرایم ایر را در سایت شرکت آمازون جست‌و‌جو کنند، سفارش خود را ثبت کنند و سپس با یک ردیاب وضعیت، زمان تحویل تخمینی برای کالای خود را دریافت کنند.» برای این تحویل، پهپاد به محل تحویل تعیین شده پرواز می‌کند، در حیاط خلوت مشتری فرود می‌آید و در ارتفاع ایمن شناور می‌ماند و در آخر بسته را با خیال راحت در قسمتی امن آزاد می‌کند و به ارتفاع باز می‌گردد.

این نوع پهپادها می‌توانند فراتر از خط دید پرواز کنند، به این معنا که نیازی به مشاهده‌گر بصری ندارند. آن‌ها قادرند هواپیماها و موانع دیگر مانند انسان و حیوانات خانگی را حس و از آنها اجتناب کنند. آمازون گفته هدف این است که مشتریان بتوانند اقلام خود را کمتر از یک ساعت با خیال راحت دریافت کنند.

تحویل پهپادهای آمازون مدت زیادی است که در راه‌اند. جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آمازون برای اولین بار در سال 2013 اعلام کرد که این شرکت در حال آزمایش تحویل به وسیله پهپاد است و هدف آن تحویل کالا ظرف 30 دقیقه یا کمتر از آن است.

از آن زمان، موانع زیادی سد راه شروع به کار این پروژه شد. گزارش بلومبرگ در اوایل سال جاری برنامه‌ای را با چالش‌های فنی، گردش مالی بالا و نگرانی‌های ایمنی تشریح کرد. بلومبرگ گزارش داد که این شرکت بیش از دو میلیارد دلار (1.9 میلیارد یورو) برای این پروژه هزینه کرده است.

آمازون گفته است برنامه آزمایشی سرویس پرایم ایر، هنوز با یکسری موانع قانونی مواجه است، اما انتظار دارد تا پایان ۲۰۲۲ این سرویس، هزاران آیتم مختلف را به صورت مستقیم به دست مشتریان برساند. شهر لاکفورد بیش از ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد و قرار است مشتری‌‌ها درباره سرویس پرایم ایر بازخورد بدهند.

ساکنان این شهر در کالیفرنیا به‌زودی می‌توانند اشتراک ارسال با پهپاد را به صورت رایگان دریافت کنند. سپس اقلامی که ارسال آنها با پهپاد امکان‌‌پذیر است برای آنها مشخص می‌شود. هدف آمازون حمل کالاهایی با حداکثر وزن پنج پوند (کمی بیشتر از دو کیلوگرم) است که ممکن است خیلی کم به نظر برسد، اما ۸۵ درصد ارسال‌های این غول خرده‌فروشی آنلاین در همین وزن است. آمازون قصد دارد این سرویس را به‌تدریج در مقیاس گسترده‌‌تر پیاده‌سازی کند و پاسخگوی نیازهای مشتری در حوزه‌های دیگر هم باشد.
پیش از این، چندین برنامه آزمایشی ویژه از شرکت‌هایی مانند والمارت، یونایتد پارسل سرویس و فدکس کورپ، برای نخستین بار اجرا شد اما آمازون اولین بار است سفارش‌های عمومی را با پهپاد تحویل می‌دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8dso
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.