رسانه اقتصاد نوآوری ایران

طرح «طراوت سلامت» در پلتفرم دکترنکست آغاز می‌شود / ارائه تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به خدماتی که تحت پوشش بیمه نیستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طرح «طراوت سلامت» در راستای ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیون‌ تومان برای استفاده از خدماتی که تحت پوشش بیمه نیستند به‌زودی در پلتفرم «دکترنکست» کلید می‌خورد.

این طرح در فاز اول به‌صورت آزمایشی به مدت سه ماه در استان تهران و بعد در سایر استان‌های کشور اجرایی خواهد شد. مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای فاز اول اجرای این طرح در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود در کمتر از سه ماه همه این اعتبار مصرف شود. گفته می‌شود حدود ۱۸ هزار نفر آماده دریافت این تسهیلات هستند.

به گزارش «کارنگ»، امروز سه‌شنبه 13 دی‌ماه، نشست معرفی طرحی با عنوان «طراوت سلامت» در خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. این طرح برای ارائه تسهیلات به‌منظور استفاده از خدماتی در نظر گرفته شده که تحت پوشش بیمه‌ها نیستند و با توجه به وضعیت اقتصادی، تأمین هزینه‌های آن برای خانوار ایرانی دشوارتر از پیش شده است.

طرح تحول سلامت با مشارکت پلتفرم دکترنکست، انجمن گردشگری سلامت استان تهران و جهاد کالا اجرا خواهد شد و در فاز اول اجرای این طرح، بانک آینده تأمین مالی آن و ارائه خدمات بانکی مورد نیاز را برعهده دارد. طبق اعلام آرمین شهریاری، بازرس اصلی انجمن گردشگری سلامت تهران، سقف ارائه این تسهیلات در فازهای بعدی اجرا تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

دسته‌بندی خدمات طرح طراوت سلامت به شرح زیر است:

  • خدمات پوست و مو
  • جراحی پلاستیک و زیبایی
  • تغذیه
  • خدمات درمانی و زیبایی دندان
  • طب سنتی
  • تندرستی و سبک زندگی
  • طب فیزیکی و فیزیوتراپی
  • روانپزشکی و خدمات مشاوره روان
  • گوش، حلق، بینی، شنوایی‌سنجی
  • کاردرمانی و گفتاردرمانی
  • چشم‌پزشکی
  • باروری و ناباروری
  • ترک اعتیاد

به گفته شهریاری، دریافت تسهیلات این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن، هم به‌صورت آنلاین و با ضمانت سفته الکترونیک و هم به‌صورت حضوری، صورت می‌پذیرد. بازپرداخت اقساط تسهیلات نیز بسته به مبلغ دریافتی از یک تا سه سال متفاوت خواهد بود.»

طبق این توضیحات، افراد بعد از گذراندن مراحل دریافت تسهیلات، یک کارت اعتباری دریافت می‌کنند که می‌توانند اعتبار دریافتی را برای خرید کالاهای تعیین‌شده، خدمات گردشگری سلامت و خدمات سلامت دکترنکست استفاده کنند.

شهریاری در ادامه نشست درخصوص مراحل ثبت‌نام مراکز درمانی، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌های شخصی عنوان کرد: «این مراکز پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک، مورد بازدید و ارزیابی بازرس‌ها قرار می‌گیرند و پس از تأیید نهایی یک گواهی‌نامه یک‌ساله دریافت می‌کنند. پس از آن نیز یک دستگاه کارت‌خوان مخصوص دریافت کرده و توسط پلتفرم دکترنکست به جامعه هدف معرفی می‌شوند.»

استفاده از خدمات قابل ارائه در انجمن گردشگری سلامت استان تهران، معرفی و برندسازی مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت، بازاریابی و توسعه بازار ازجمله مزیت‌های این طرح برای ارائه‌کنندگان خدمات سلامت است.

در ادامه مراسم سعید طاهری، مدیرعامل پلتفرم دکترنکست، ضمن معرفی این سامانه عنوان کرد: «پلتفرم سلامت دیجیتال دکترنکست به ذی‌نفعان مختلف حوزه سلامت از قبیل پزشکان،‌ کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، تأمین‌کنندگانی نظیر داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیماران خدماتی ارائه می‌دهد.»

او ادامه داد: «زیرساخت هوش مصنوعی پلتفرم در حال توسعه است و در حال حاضر خدماتی نظیر تبدیل صوت به متن به‌عنوان دستیار پزشکان برای ثبت اطلاعات در پرونده الکترونیک بیمار یا تجویز نسخه را ارائه می‌دهد.»

طبق توضیحات طاهری، پزشک بدون نیاز به اسکنر می‌تواند تصاویری که نیاز است در پرونده الکترونیک ثبت شوند، در پلتفرم بارگذاری کند. OCR پزشکی از فناوری‌های دیگری است که در این پلتفرم ارائه می‌شود.

او در ادامه عنوان کرد: «ضمن اجرای طرح طراوت سلامت، هفته آینده مارکت‌‌پلیس خدمات سلامت در پلتفرم دکترنکست راه‌اندازی خواهد شد و کاربران می‌توانند با مقایسه ارائه‌دهندگان مختلف یک خدمت خاص، بهترین آنها را از لحاظ قیمت و کیفیت انتخاب و به آن مراجعه کنند.»

طبق اعلام طاهری، یکی از مزیت‌های این طرح برای کاربران، ارزیابی و بررسی کیفیت خدماتی است که در این طرح ارائه می‌شوند و مزیت آن برای ارائه‌کنندگان خدمات این است که تمامی خدمات لازم برای حضور در این طرح در دکترنکست به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

هفته آینده سوییچ فروش خدمات طرح طراوت سلامت در پلتفرم دکترنکست فعال خواهد شد. تبلیغات این طرح نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/28tz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.