عبور از مرحله پذیرش و حرکت به‌سوی اوج

اگر نمی‌دانید زمان درست برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها کی است به نیمه دوم دهه 90 فکر کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هفته گذشته مرز 40هزار دلار یک مرز نسبتا ثابت برای بیت‌کوین بود و بازار ثبات نسبی را تجربه کرد. از این‌رو بهتر دیدیم این هفته به جای تحلیل کوتاه مدت بازار که در ستون روبه رو به آن پرداخته‌ایم، نمای بلندمدت‌تری از مارکت داشته باشیم، آن‌هم با کمک گزارش یکی از موسسات معتبر مالی دنیا.

ولزفارگو پیش‌بینی کرده قیمت بیت‌کوین و اتریوم به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد و بایننس‌کوین، ریپل، سولانا و کاردانو با نوسانات زیادی همراه خواهند بود.

در سال 2021 بیت‌کوین و سایر رمزارزها با رشد ارزش بازار رمزارزها از حدود یک تریلیون دلار به حدود سه تریلیون دلار، رشد عظیمی را تجربه کردند و برخی اظهار داشتند این فقط مقدمه‌ای بر رشد این بازار خواهد بود. اگرچه در هفته گذشته این بازار روبه‌رشد بوده، اما همچنان تا یک ثبات فراگیر فاصله دارد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در 24ساعت گذشته

ولزفارگو، غول بانکداری دنیا، اعلام کرده که به‌زودی پذیرش رمزارزها به نقطه‌عطف خود می‌رسد و معتقد است دنیا همچنان در مراحل اولیه سرمایه‌گذاری در رمزارزهاست. تیم جهانی استراتژی سرمایه‌گذاری ولزفارگو در گزارشی اعلام کرد: «اگر نمی‌دانید زمان درستی برای سرمایه‌گذاری در رمزارزهاست، به نیمه دوم دهه 1990 فکر کنید.

در آن زمان اینترنت به مرحله پذیرش عموم مردم رسید و پس از آن تمام ماجرا دگرگون شد. رمزارزها نیز در حال حاضر در چنین مرحله‌ای قرار دارند.» در این گزارش، محققان به تحقیقات انجام‌شده توسط صرافی Crypto.com اشاره کردند. طبق گفته این صرافی تعداد کاربران فعال در حوزه رمزارزها در ژوئن 2022 به 221 میلیون نفر یا به عبارتی حدود سه درصد جمعیت جهان می‌رسد.

آنها همچنین اعلام کردند که این تعداد طی چهار ماه به دوبرابر رسید. اگر این روند به همین شکل ادامه یابد، رمزارزها از حالت پذیرش اولیه خارج می‌شوند و به نقطه اوج خود می‌رسند. گذشته از آمار، این نکته کاملاً مشهود است که پذیرش رمزارزها در میان عموم مردم رو به افزایش است و به‌زودی به نقطه‌عطف خود در این مسیر می‌رسد.

با همه اینها، این تیم تحقیقاتی هشدار داد که سرمایه‌گذاری در رمزارزها همچنان در مراحل اولیه خود قرار دارد و نیازمند صبر و بردباری است و امیدوار است رگولاتوری شفاف‌تری به سرانجام برسد.

رگولاتوری رمزارزها پس از رشد بی‌سابقه آنها در سال 2021 در دستور کار بسیاری از دولت‌ها قرار گرفت؛ چراکه رشد استیبل‌کوین‌های مبتنی بر بلاکچین زنگ خطر قانون‌گذاران را به صدا درآورده است. ماه گذشته اعلام شد که دولت بایدن در حال آماده‌سازی یک فرمان اجرایی است که استراتژی جامع دولت را در ارتباط با رمزارزها نشان می‌دهد.

وی همچنین از آژانس‌های فدرال درخواست کرده تا فرصت‌ها و محدودیت‌های خود را در رابطه با رمزارزها مشخص کنند. در سوی دیگر فروش ناگهانی که در اواخر سال 2021 رخ داد، سبب شد رمزارزها ضربه محکمی را متحمل شوند و افت بی‌سابقه‌ای را در ارزش خود تجربه کنند.

این اتفاق همچنین با افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا و کاهش اقدامات محرک در دوران همه‌گیری ویروس کرونا همراه شد. «آندراس ایوان»، تحلیلگر بین‌المللی اظهار می‌کند: «هرچند روند فعلی رمزارزها به نظر نزولی است، اما باید این را بدانیم که ساختار سرمایه‌گذاری رمزارزها با تمامی نقاط اوج سال‌های گذشته متفاوت است. در حال حاضر ارزش بازار به‌طور قابل توجهی بالاست و در یک الی دو سال گذشته شاهد حضور سرمایه‌گذاران نهادی نیز بوده‌ایم. این اتفاق ممکن است سبب جلوگیری از افت قیمت و زمستان رمزارزها، مشابه اتفاق سال 2019-2018 شود.»

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته
روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته
روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ekvn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.