فاندر زن بودن و تاثیر آن بر تصمیم وی‌سی‌ها برای سرمایه‌گذاری

گلرخ داوران، مدیرعامل اسنپ‌دکتر، در نشست کلاب هاوسی زنان نوآور ایران:

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به‌نظرم کنار هم قرار گرفتن زنان در نهایت می‌تواند بسیار مؤثر و سازنده باشد. عقیده دارم زنان می‌توانند در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مسئولیت برعهده بگیرند و وظایف سخت را تحت شرایط سخت انجام بدهند، این ثابت‌کننده است که اگر زن و مرد در شرایط یکسان آموزش یکسان ببینند و در پوزیشن‌های یکسان قرار بگیرند، تفاوتی در عملکردشان وجود نخواهد داشت.

همین حالا در اسنپ‌دکتر اکثر کارمندان ما را زنان تشکیل می‌دهند و این واقعا قابل‌توجه است که در همه پوزیشن‌ها از بچه‌های کال‌سنتر گرفته تا تیم فنی تقریبا به صورت برابر تمامی موقعیت‌های کاری بین زنان و مردان تقسیم شده و هیچ تفاوتی هم در حقوق و مزایای آن‌ها وجود ندارد.

اما یک موضوع مهم وجود دارد و آن این است که اگر زنان را در موقعیت برابر قرار دهیم می‌توانند وظایف را به همان خوبی انجام بدهند که از یک مرد انتظار داریم. این ذهنیتی است که ممکن است در ذهن خیلی‌ها وجود نداشته باشد و ما باید تلاش کنیم که این را ثابت کنیم به عنوان کسانی که خودمان آن را تجربه کرده‌ایم. چراکه ما در تیم‌هایمان زنان توانمندی داریم که فعالیت می‌کنند.

باید سعی کنیم این را نشان بدهیم که عملکرد زنان و مردان تنها بستگی به سطح سواد، دانش و تجربه‌شان دارد و هیچ وابستگی‌ای به جنسیت ندارد. من منکر مشکلاتی که در زمینه آمار اشتغال زنان، پرداخت‌ها و دستمزدها و… وجود دارد نیستم ما در مجموعه اسنپ و اسنپ‌دکتر به سهم خودمان برای از بین بردن این نابرابری‌ها تلاش خواهیم کرد.

گاهی اوقات ما در مورد تجربیات شخصی خودمان حرف می‌زنیم و این تجربیات شخصی خیلی به عواطف و احساساتمان و پیش‌زمینه‌هایی که داریم وابسته است. الان در جایگاه کسی که در مورد عواطف شخصی‌اش صحبت می‌کند، ممکن است حرف من صحیح نباشد، اما باید بگویم واقعا وی‌سی‌ای در تهران نبود که من برای سرمایه‌گذاری به آن مراجعه نکرده باشم و با وجود همه سرسختی و کوتاه نیامدن‌ها، این احساس را می‌گرفتم که واقعا صندوق‌های سرمایه‌گذاری و وی‌سی‌های مختلف، وقتی که شما را به عنوان یک کارآفرین زن می‌بینند برای تصمیم گیری درباره اینکه روی کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری بکنند یا نه دچار تردید می‌شوند!

باز هم می‌گویم که این‌ها برداشت‌های شخصی من است و هیچ پایه علمی ندارد و مسئله‌ای ثابت‌شده نیست، اما به عنوان کسی که تجربه برخورد با تقریبا تمام وی‌سی‌ها را دارم، می‌توانم بگویم احتمالا فاندر زن بودن در تصمیم‌گیری مبنی بر سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری روی یک کسب‌وکار تأثیرگذار است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ques
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.