کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

قدم بعدی گنسلر

چهار سؤالی که ذهن رئیس SEC را به خود مشغول کرده است

این روزها در میان جامعه رمزارزی آمریکا، گری گنسلر، رئیس SEC یکی از اصلی‌ترین سلبریتی‌های درگیر تنظیم بازار است. حالا او از کارکنان آژانس خود خواسته تا چهار حوزه جدید را برای مقررات جدید بالقوه ارزهای دیجیتال بررسی کنند.

اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟ کاخ سفید در ماه مارس به چندین آژانس دستور داد تا توصیه‌های بیشتری برای اداره صنعت جدید ارائه کنند که نشان می‌دهد ظرفیت‌ها و خطرات بلاکچین به‌طور یکسان در بالاترین سطح جدی گرفته می‌شوند.

گنسلر در اظهارات آماده‌شده خود در روز دوشنبه در کنفرانس سالانه انجمن بازارهای سرمایه Penn Law در دانشگاه پنسیلوانیا گفت: «هیچ دلیلی برای رفتار متفاوت با بازار رمزارزی وجود ندارد. ما نباید فقط به‌دلیل استفاده از فناوری‌های جدید، نسبت به این بازار خنثی باشیم. در این راستا دستور داده‌ام تا به چهار سؤال اصلی کمیسیون درباره فضای رمزارزی توجه و پردازش رگولاتوری صورت گیرد.»


محافظت معامله‌گران کوچک در بازار رمزارزی


قصد کمیسیون در این حوزه محافظت از سرمایه‌داران به همان شیوه‌ای است که در دیگر بازارها محافظت می‌شوند. به‌عنوان مثال، بورس و اوراق بهادار نیویورک به گونه‌ای تنظیم می‌شود که صرافی‌ها رمزارزی مانند کوین‌بیس یا کارکن از آن فارغ هستند.


همکاری با کمیسیون معاملات آتی کالا


اسکات اشنایدر، از مقامات کمیسیون توضیح می‌گوید تا زمانی که بازارهای رمزارزی در کار نبودند، کالاها و اوراق بهادار در یک مکان معامله نمی‌شدند. با این حال، از آنجایی که اکنون آنها در پلتفرم‌های رمزنگاری به شکل توکن در کنار یکدیگر معامله می‌کنند، این دو تنظیم‌کننده باید راه‌هایی برای همکاری با یکدیگر بیابند.


سامانه نگهبانی از دارایی‌ها


رمزارزها مانند سامانه‌هایی هستند که دارایی‌ها را همچون یک فایروال محافظت می‌کنند، در حالی که صرافی‌های سهام تنظیم‌شده این کار را نمی‌کنند. کریپتو اغلب از چنین مبادلاتی به سرقت می‌رود و سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار می‌دهد. گنسلر می‌خواهد قوانین مربوط به جداسازی وظایف مبادله و حضانت را به‌دقت بررسی کند.


بازارسازی جداگانه


صرافی‌های تنظیم‌شده، به‌عنوان محل ملاقات خریداران و فروشندگان عمل می‌کنند، اما برخی صرافی‌های رمزارزی نیز خریدوفروش را برای حفظ جریان نقدینگی انجام می‌دهند. گنسلر از کارکنان خود خواسته تا بررسی کنند که آیا تفکیک این توابع در کریپتو نیز مناسب است یا خیر. گنسلر در بخشی دیگر از بیانیه خود گفت: «فناوری‌های جدید همیشه به وجود می‌آیند؛ سؤال این است که چگونه با آن فناوری جدید سازگار می‌شویم. کریپتو ممکن است راه‌های جدیدی را برای کارآفرینان جهت افزایش سرمایه و سرمایه‌گذاران برای تجارت ارائه دهد، ولی ما همچنان به حمایت از سرمایه‌گذار و بازار نیاز داریم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nrcv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.