کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

قدم به قدم تا موفقیت

درباره جولی سوئیت، مدیرعامل اکسنچر

جولی سوئیت زنی سخت‌کوش است که برای پیشرفت شغلی از منشی‌گری تا مدیرعاملی یک شرکت بزرگ چندملیتی، قدم به قدم پیش رفته است؛ مدیرعامل شرکت مشاوره اکسنچر (Accenture) که پس از سال‌ها درخشش و فعالیت موفق در این سمت، مدتی است که به عضویت هیئت‌مدیره درآمده است.

سوئیت در سال 1966 در تاستین کالیفرنیا به دنیا آمد. در خانواده معتقد مسیحی زندگی کرد و از کودکی بسیار برون‌گرا و کنجکاو بود. جولی لیسانس خود را از کالج Claremont McKenna دریافت کرد و بعد از آن موفق شد دکتری حقوق را از دانشگاه کلمبیا کسب کند.
او از میانه تحصیلات، شروع به کار کرد و در یک شرکت مشاوره حقوقی به نام Cravath, Swaine & Moore مشغول به کار شد.

او طی هفت سال اول قدم به قدم مراحل پیشرفت را طی کرد و پس از این مدت توانست به هیئت‌مدیره راه یابد و یکی از شرکای اصلی شرکت شود. این اتفاق در میان شرکت‌های مشاوره حقوقی به‌ندرت رخ می‌داد به طوری که در طول فعالیت بلندمدت شرکت، تنها هشت زن قبل از او موفق شده بودند به هیئت‌مدیره راه یابند.

پس از ۱۷ سال کار در شرکت Cravath, Swaine & Mooreیک پیشنهاد بسیار عالی از شرکت مشاوره چندملیتی اکسنچر دریافت کرد. او که همواره به دنبال چالش جدید و پیشرفت بیشتر بود، این پیشنهاد را پذیرفت، اگرچه در شرکت جدید خبری از سهام و کرسی هیئت‌مدیره نبود.

جولی در سال ۲۰۱۰ به این شرکت رفت و به عنوان یک مشاور عمومی از پله‌های اول سازمان مشغول به‌ کار شد. در سال 2019 هیئت‌مدیره این شرکت، وی را به سمت مدیرعاملی منصوب کردند.

بدین ترتیب اولین مدیرعامل زن در این شرکت شروع به کار کرد.
جولی سوئیت تا پنج ماه پیش مدیرعامل اکسنچر بود و در این مدت اقدامات بسیار مهمی در زمینه تنوع و برابری جنسیتی در سازمان انجام داد، به طوری که در زمان مدیریتش ۴۲ درصد کارمندان اکسنچر، خانم بودند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2g3a
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.