کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدافع سرسخت تعادل میان کار و زندگی

درباره دایان ووجیسکی مدیرعامل یوتیوب

سوزان دایان ووجیسکی هم‌اکنون مدیرعامل وبسایت اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب است. ووجیسکی کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از یوسی‌ال‌ای اندرسون دارد و در فهرست صد زن قدرتمند جهان نشریه فوربز در سال 2017 در رتبه ششم قرار گرفت.

او در سال 1986 وارد دانشگاه هاروارد شد و به تحصیل در رشته ادبیات و تاریخ پرداخت. ووجیسکی در ابتدا می‌خواست در اقتصاد تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهد. اما بعد از آنکه با جنبه‌های تکنولوژیک قرن حاضر آشنا شد، نظرش تغییر کرد.
اوایل کارش را به عنوان مشاور مدیر در بین اند کامپنی و آر‌بی وبر اند کامپنی شروع کرد و پس از چندی در بخش بازاریابی اینتل مشغول به کار شد و سپس در سمت اولین مدیر بازاریابی گوگل قرار گرفت. وی بر سرویس‌های ویدئویی گوگل نظارت داشت. از آنجا که یوتیوب به عنوان وبسایت اشتراک‌گذاری ویدئو که در فوریه 2005 به‌خوبی توسعه داده شده بود، شروع به رقابت با سرویس ویدئوی گوگل کرد، ووجیسکی پیشنهاد خرید یوتیوب را داد.

سال بعد ووجیسکی موفق شد خرید یوتیوب را به عنوان بزرگ‌ترین خرید گوگل تا آن زمان با قیمت 65/1 میلیارد دلار عملی کند. سپس او باعث خرید شرکت بزرگ دابل کلیک (DoubleClick) با قیمت1/3 میلیارد دلار شد. دو قسمت از بزرگ‌ترین بخش‌های گوگل، یعنی دابل کلیک و یوتیوب نیز توسط وی اداره شدند. در فوریه 2014 او مسئولیت مدیرعاملی یوتیوب را بر عهده گرفت. حضور او به عنوان یک

مدیرعامل زن باعث شد که پس از آن زمان، درصد کارمندان زن در شرکت از 24 به حدود 30 افزایش یابد.
با همه تلاش و فعالیت ووجیسکی در عرصه حرفه‌ای، زندگی شخصی و مادرانه‌اش را نیز با تلاش و موفقیت مدیریت کرده است. او مادر پنج فرزند است و همیشه مدافع قدرتمند و سرسخت قوانین مرخصی با حقوق والدین بوده است.
او همیشه در مورد اهمیت حفظ تعادل بین زندگی کاری و خانواده صریح صحبت کرده است . او پیش از پنجمین مرخصی زایمانش در 16 دسامبر سال 2014 در وال‌استریت ژورنال یادداشتی نوشت و در آن به اهمیت مرخصی زایمان برای والدین پرداخت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/m0ij
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.