کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
گفتوگو درباره آینده کتاب حسن ختام نکستیش اینوتکس ۲۰۲۴ بود. سمیه محمدی، مدیر نشر آریانا قلم و رضا قربانی، مدیر انتشارات راه پرداخت درباره اینکه «کتابهای آینده چطور نوشته و منتشر خواهند شد؟» صحبت کردند و هر دو معتقد بودند پذیرش نوآوری در صنعت چاپ چه در محتوا و چه در محصول ناگزیر است.

قربانی از محمدی درباره یک کلیشه پرسید؛ اینکه آیا کتاب یک مفهوم مرده است؟ مدیر انتشارات آریانا قلم با استناد به تجربه خود و همصنفیها تأکید کرد که هنوز هم خرید کتاب اقبال دارد. به گفته او کتاب الکترونیک و صوتی سهم کتاب چاپی را در بازار تصاحب نکرد، بلکه سهم جدیدی را ایجاد کرد، زیرا مخاطبان جدیدی به دنبال آن آمدند. همچنین شبکههای اجتماعی نیز جای کتاب را نگرفتند، چون هنوز ضرورت داشتن دانش عمقی و همراه شدن با خطوط کتاب برای مخاطبان آن جذاب است.

او پیشبینی کرد روند آتی صنعت نشر قطعاً اقبال بیشتر به کتاب و رشد نشر کتاب صوتی خواهد بود و این بخش از کتاب الکترونیک عبور خواهد کرد