کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بزرگ‌ترین اشتباه دولت این است که می‌خواهد دستاورد اکوسیستم نوآوری را مصادره کند

پنل «حمایت‌های دولتی از دیروز تا امروز» در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ با تسهیلگری بهناز ملکی، عضو تحریریه کارنگ و با حضور رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی برگزار شد.

رضا زرنوخی در این پنل با اشاره به اهمیت امیدوار بودن نیروی انسانی در موفقیت یک استارتاپ عنوان کرد: «استارتاپ‌ها همیشه اول در ذهن فاندرشان شکست می‌خورند. اگر از من بپرسید کار کردن در چه دوره‌ای راحت‌تر بوده، به شما می‌گویم که در تمام دوره‌ها مشکلاتی وجود داشته است. صرفاً در برخی برهه افراد امید داشتند و ادامه دادند.»

رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد که اگر استارتاپ به B2G وابسته شود، با تغییر یک مدیر احتمال دارد شکست بخورد، بنابراین اگر اکوسیستمی به دولت وابسته باشد آن اکوسیستم با شکست مواجه خواهد شد. در این میان، کسب‌وکارهایی می‌توانند پایدار بمانند که به مردم وابسته باشند، نه به دولت‌ها.»

زرنوخی در ادامه گفت: «برای مدل حمایتی پایدار باید برنامه بلندمدت داشته باشیم. دولت باید افق باز داشته باشد و به دنبال این باشد که بخش خصوصی را تقویت کند. دولت باید منابع خود را به شکل اهرمی در حوزه نوآوری قرار دهد.»

او در ادامه، درباره حمایت‌های دولتی توضیح داد: «دولت‌ها هیچ‌وقت به فکر توسعه و آینده نیستند و همواره به فکر برند خود هستند، به همین دلیل با عوض شدن دولت‌ها شاهد متوقف شدن برخی حمایت‌ها و پروژه‌ها هستیم.»

زرنوخی همچنین مطرح کرد: «بزرگ‌ترین اشتباه دولت در حوزه نوآوری این است که بیاید و دستاوردهای اکوسیستم را از آن بگیرد و مصادره کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kusr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.