رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مراقب سقوط بزرگ باشید

تحلیلگران می‌گویند ممکن است عوامل اقتصادی و بازارهای دیگر فرش را از زیر پای بیت‌کوین بکشند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنیان‌گذاران شرکت تحلیلی گلسنود که یک پلتفرم آنالیز داده‌های بلاکچینی است، به معامله‌گران بیت‌کوین هشدار داده‌اند که عوامل اقتصادی موجود می‌توانند شروع‌کننده یک سقوط بزرگ برای این ارز دیجیتال باشند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران همچنان در حال برداشت بیت‌کوین از صرافی‌های متمرکز هستند.

«یان هاپل» (Jan Happel) و «یان آلِمان» (Yann Allemann)، هم‌بنیان‌گذاران گلسنود، در آخرین خبرنامه این شرکت گفته‌اند که همبستگی بیت‌کوین با دارایی‌های ریسکی همچنان بالاست و این نشان می‌دهد که در صورت شروع یک روند نزولی در بازار بورس آمریکا، احتمالاً بیت‌کوین نیز سقوط خواهد کرد.


تأثیر دیگر بازارها


آنها گفته‌اند: «تحلیل‌های ما همچنان نشان‌دهنده این موضوع هستند که حساسیت عملکرد قیمت بیت‌کوین به ریسک‌های بازار و احتمال بالای شکل‌گیری یک روند نزولی به‌خاطر نبود اعتماد نیست؛ بلکه عوامل اقتصادی کلان روی روند این ارز دیجیتال تأثیر گذاشته است.»

به‌ گفته بنیان‌گذاران گلسنود، به‌دنبال اعلامیه بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش ماهانه ۹۵ میلیارد دلار از رقم ترازنامه خود برای مقابله با تورم، چشم‌انداز شرایط اقتصادی متزلزل به نظر می‌رسد. آنها همچنین به افزایش خطر حمله روسیه به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز اشاره کرده‌اند.

مدیران گلسنود گفته‌اند در نتیجه چنین شرایطی، در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از بازار ارزهای دیجیتال خارج شده و بیت‌کوین بیشترین حجم خروج سرمایه را ثبت کرده است.


خروج معنادار سرمایه‌ها


هاپل و آلِمان افزودند: «با مشاهده آمار فضای ارزهای دیجیتال، شاهد خروج سرمایه ۱۳۴ میلیون دلاری در هفته گذشته بودیم که دومین جریان خروجی هفتگی بزرگ در سال ۲۰۲۲ است. صندوق‌های مبتنی بر سولانا 3.7 میلیون دلار ورود سرمایه ثبت کرده‌اند و آلت‌کوین‌ها (صندوق‌های مبتنی بر چند دارایی مختلف) نیز جریان ورودی پنج میلیون دلاری داشتند.

این در حالی است که ۱۳۱ میلیون دلار سرمایه از محصولات مربوط به بیت‌کوین خارج شده است. با وجود تصویر مبهمی که از آینده اقتصاد کلان وجود دارد، به ‌گفته آلِمان داده‌های درون‌زنجیره‌ای همچنان نشان می‌دهند که بیت‌کوین توانسته قدرت خود را حفظ کند.

وی افزود که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال خروج دارایی‌های خود از صرافی‌ها هستند و نرخ خروج به رقمی تاریخی رسیده است. همین موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً بیت‌کوین به نزدیکی کف قیمت خود رسیده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tkda
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.