کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
طرح حفاظت از تالابهای ایران، سومین جشنواره ایدهها و محصولات نوآورانه را با تأکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیای تالابهای کشور با اولویت دریاچه ارومیه و تالابهای اقماری آن برگزار میکند. موضوع محوری این جشنواره معیشتهای پشتیبان تالاب است.
تمرکز بر این موضوع در راستای حفظ منابع طبیعی میان جوامع محلی و تالاب با نگاه توسعه پایدار است تا بتوان با پیشبرد این نگاه، فشار را از محیط طبیعی تالاب کم کرد.
محورهای جشنواره شامل ابزارهای نوین در آموزش، اطلاعرسانی و فرهنگسازی در حوزه معیشت پشتیبان تالاب، راهبردها، راهکارها و شیوههای نوآورانه در شناسایی معیشتهای پیشتیبان تالاب، طرحهای مبتکرانه معیشتهای پیشتیبان تالاب، بهرهبرداری از خدمات اکوسیستمی در معیشتهای پشتیبان و سازگار تالاب، راهکارهای تسریع و تسهیل توسعه معیشتهای پیشتیبان تالابها در جوامع محلی و راهکار مبتکرانه بازاریابی و برندسازی محصولات و تولیدات معیشتهای پشتیبان تالاب است.
سومین جشنواره ایدهها و محصولات نوآورانه در دو بخش ایدههای مستقل و استارتاپ از تاریخ 22 الی 25 شهریورماه برگزار خواهد شد و در پایان از ایدههای برتر حمایت میشود.
علاقه مندان تا یکم شهریور ماه فرصت دارند در جشنواره به آدرس http://www.fiwci.ir ثبتنام کنند.
طرح حفاظت از تالابهای ایران با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، برنامه توسعه ملل متحد از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و در چند سال اخیر نیز مورد حمایت مالی دولت ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه قرار گرفته است.