موقعیت متا در متاورس

فعلاً عددها به نفع زاکربرگ نیست

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کسب‌وکار متاورس فیس‌بوک تا اینجا بر وفق مراد مدیران آن نبوده است. با توجه به نتایج این پروژه فیس‌بوک می‌توان فهمید که این شرکت هنوز راهی طولانی برای آغاز پلتفرم جدید خود دارد.

شرکت ریلیتی لبز که وظیفه توسعه فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای متاورس را دارد، در چهارمین سه‌ماهه سال ۲۰۲۱ درآمدی ۸۷۷ میلیون دلاری را گزارش داده است. این مقدار ۲۲ درصد بیشتر از درآمد دوره مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده است. به گزارش فیس‌بوک، فروش مربوط به کل سال ۲۰۲۱ به عدد 27/2 میلیارد دلار رسیده است.

تحلیلگران اعلام کردند که انتظار دارند ریلیتی لبز به درآمد سالانه سه میلیارد دلاری برسد. مارک ماهانی، تحلیلگر شرکت اورکور آی‌اس‌آی، عنوان کرد که تخمین 8/2 میلیارد دلاری‌اش شاید «اندکی کم» باشد و دلیل آن را هم فروش خوب هدست‌های اکولوس (Oculus) در فصل تعطیلات می‌دانست.

دَن مورگان، نایب‌رئیس صندوق سینووس تراست، تخمین زده‌ بود که این بخش فروشی معادل 7/2 میلیارد دلار داشته باشد. به گفته او گوش‌های وال‌استریت آماده شده‌اند تا یک داستان جدید از رشد این شرکت بشنوند. با این‌ حال، نتایج منتشرشده از سوی فیس‌بوک حسی منفی در وال‌استریت ایجاد کرد. این مسئله باعث شد سهام فیس‌بوک در معاملات مربوط به ساعات اضافی، افتی ۱۸ درصدی را تجربه کند.

با این‌حال مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اخیراً گفته است: «از پیشرفتی که در سال گذشته در تعدادی از حیطه‌ها کردیم، مانند ریلز (Reels)، تجارت و واقعیت مجازی که از حیث رشد اهمیت زیادی دارند، خرسند هستم. در سال ۲۰۲۲ هم کماکان سرمایه‌گذاری روی این حیطه‌ها و دیگر اولویت‌های کلیدی را ادامه خواهیم داد و در امتداد آن ساختن متاورس را پیگیری می‌کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jd3b
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.