کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نبرد قفسه‌ها

چطور خرده‌فروشی‌های بزرگی مثل هایپرمارکت‌ها، انگیزه خرید را بالا می‌برند؟

هایپرمارکت‌های رنگارنگ با ساختمان‌های مدرن و پارکینگ رایگانشان، یکی از امن‌ترین و دلچسب‌ترین فروشگاه‌ها برای مصرف‌کنندگان به ‌نظر می‌رسند و چیدمان زیبای محصولاتشان، در کنار تنوع محصول و برند، می‌تواند انگیزه خرید را در میان خریداران چند برابر کند. گرچه خرده‌فروشی بزرگی مثل کارفور که در 30 کشور جهان شعبه دارد، جایی در ایران ندارد، اما نمی‌توانیم فراموش کنیم که هایپرمارکت‌های نوظهور ایرانی، وامدار روش کارفور و در برخی موارد تغییرنام‌یافته کارفور در ایران هستند. خرده‌فروشی‌های نورپردازی‌شده، تمیز و رنگارنگ، با روش‌های ساده اما تأثیرگذار، شما را به خرید بیشتر وا می‌دارند و شما را به خود وفادار می‌کنند.

آن‌ها به اتومبیل شما فکر می‌کنند
همه‌چیز برای یک خرید آسان فراهم است؛ فضایی بزرگ که تمام آنچه می‌خواستید در کنار چیزهایی که حتی فکرش را نمی‌کردید، در سبد خریدتان قرار بگیرد، در کنار هم قرار داده شده است. می‌توانید به‌سادگی با اتومبیلتان وارد فضای بزرگش شوید و خرید‌های فراوان و سنگینتان را با چرخ‌دستی‌ها تا کنار اتومبیل ببرید. در حالی که بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بی‌توجهی از کنار ساده‌ترین دغدغه‌های خرید شما گذشته‌اند، هایپرمارکت‌ها حتی به حمل‌و‌نقل راحت خریدها و امنیت روانی شما در فرایند خرید فکر می‌کنند.

خودت بهترین را انتخاب کن
تنوع برندها و محصولات، تجربه لذت‌بخشی از خرید را ایجاد می‌کند. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبری از تنوع برندها نیست و نام بسیاری از محصولات عرضه‌شده در آن‌ها به گوش کمترمصرف‌کننده‌ای آشناست؛ اما هایپرمارکت‌ها، مشتریانشان را به اقیانوسی از محصولات متنوع، نام‌آشنا، جدید و باکیفیت دعوت می‌کنند.

هرچه می‌خواهد دل تنگت بخر
نه‌تنها میوه‌های لوکس وارداتی که در کمتر فروشگاهی پیدا می‌شوند، بلکه میوه‌هایی که فصل برداشتشان تمام شده و انتظار قرار گرفتنشان را در قفسه فروشگاه‌ ندارید، می‌توانید در هایپرمارکت‌ها پیدا کنید. اما ماجرا به همین محدود نمی‌ماند. کافی است یک برند لوکس داخلی تصمیم به عرضه محصولات جدیدش بگیرد؛ در چنین شرایطی، هایپرمارکت‌ها در خط مقدم عرضه محصول قرار می‌گیرند و شما را با جدید‌ترین‌ها آشنا می‌کنند.

اول امتحان کن، بعد بخر
باجه‌های تست محصول، فرصت بهتری برای انتخاب بهترین را فراهم می‌کند. از امتحان جدید‌ترین پیتزای آماده گرفته تا یک مداد چشم، در هایپرمارکت‌ها راحت‌تر است. اما موضوع فقط راحتی نیست! آن‌ها به همین شیوه سبد خریدتان را سنگین‌تر و البته شما را برای تجربه کردن محصولات تازه، راغب‌تر می‌کنند.

هرچه بیشتر خرج کنی، بیشتر صرفه‌‎جویی می‌کنی
یک دنیا محصول تخفیف‌دار. می‌توانید زیتون را به نصف قیمت بخرید و برای سوسیس‌های خوشمزه، 30 درصد تخفیف بگیرید. می‌بینید! شما می‌توانید محصولات تخفیف‌دار را در سبد خرید‌تان بریزید. اما این سکه یک روی دیگر هم دارد و آن اینکه شما اصلا برای خرید سوسیس و زیتون به این فروشگاه نیامده‌ بودید. موضوع همین است. هایپرمارکت‌ها با وجود عرضه محصولات تخفیف‌دار، از فروش بیشتر برای تأمین سود مورد نظرشان استفاده می‌کنند. آن‌ها محصولاتی را که قرار نبود بخرید در سبد شما می‌ریزند تا به سودی که می‌خواهند دست یابند. حتی وعده رایگان شدن محصول سوم در ازای خرید دو محصول دیگر را مطرح می‌کنند و در حالی که قرار بود با یک کیسه خرید از فروشگاه بیرون بزنید، صندوق عقب خودروتان را پر می‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dpyb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.