کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
عباس عینعلی، سردبیر نقل حمل، در رویداد نوآوران لجستیک ایران از نقشه اکوسیستم لجستیک کشور رونمایی کرد.
او در این باره بیان کرد: «کلمه لجستیک شاید واژه شیکی باشد، اما صنعت سختی است. درک و شناخت این صنعت برای مخاطبانش نیز میتواند دشوار باشد، بنابراین نقل حمل را راهاندازی کردیم که راوی اکوسیستم لجستیک ایران است.»
او افزود: «باید مترجم ادبیات لجستیک برای مصرفکنندگان این صنعت باشیم. ما برای ترسیم نقشه ابتدا داشتههای این صنعت را بررسی کردیم که سنگ بنای آن شد. در این نقشه کسبوکارهای فعال در این حوزه مشخص شده است. همچنین چهرههای تأثیرگذار و متخصصان این اکوسیستم معرفی شدهاند.»
سردبیر نقل حمل اشاره کرد: «در بخش آکادمی مفاهیم از پایه تا حرفهای بیان شده است. اجتماع اکوسیستم لجستیک بهصورت آنلاین در نقل حمل ایجاد شده است.»
به گفته عینعلی، نقشه اکوسیستم لجستیک ایران با تمرکز بر خردهبار طراحی شده است و شامل رسانه، سورتینگ، خدمات، نهادهای صنفی، رگولاتوری، کارگزاری، باربری، چاپ و بستهبندی و غیره میشود. او تأکید کرد که این نقشه بسیار بزرگتر خواهد شد.
شایان ذکر است، رویداد نوآوران لجستیک ایران روز ۱۷ مهرماه همزمان با روز جهانی پست و با حمایت شرکتهای «تاپین» و «چابک» به همت کارخانه نوآوری رسانه راهکار برگزار شد.