کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نقش‌های قدیمی روی وسایل امروزی

یاسمن نجفی از کسب‌و‌کار کوچکش می‌گوید

یاسمن نجفی 33 ساله صفحه‌ای را در اینستاگرام راه‌اندازی و اداره می‌کند که پر از طرح‌ و نقش‌های گلدوزی‌شده روی وسایل کاربردی و روزمره است. نجفی گلدوزی را از مادربزرگ خود یاد گرفته ‌است و می‌گوید یکی از انگیزه‌هایش در راه‌اندازی این کسب‌وکار، معرفی و به‌روزرسانی هنر گلدوزی بوده است.

او درباره ابتدای کارش می‌گوید: «راستش می‌خواستم کسب‌وکار خودم را داشته باشم، در عین حال دوست داشتم گلدوزیِ مدرن نیز دیده شود. گلدوزی روی وسایلِ پارچه‌ای از جمله‌ هنرهایی است که کمتر به محیط‌ زیست آسیب می‌زند. با چند خانم تصویرساز صحبت کردم و آن‌ها طراحی‌ها را انجام دادند. بعد به تعدادی از خانم‌های سرپرست خانوار اجرا کردن و پیاده‌ کردنِ این طرح و نقش‌ها را آموزش دادم و به‌ این ترتیب کار شروع شد.»

نجفی کار خود را از سال 1398 شروع کرده است. کارهای خود را در رویدادها و نمایشگاه‌های زیادی عرضه کرده که از همان ابتدا طرفدارانی جدی پیدا کرده‌اند.

نجفی می‌گوید: «خب بیشتر از هر چیزی اینستاگرام باعث دیده ‌شدن کارها شد. ما کارهایمان را در رویدادهای حضوری عرضه می‌کردیم و بعد در اینستاگرام این روند را ادامه می‌دادیم. کمی طول کشید و قاعدتا هرکاری سختی‌های خاص خودش را دارد، اما نهایتا کارها با استقبال زیادی مواجه شد. الان هم راضی هستم، چون زنان زیادی توانسته‌اند با ما کار کنند و شاغل شوند. برای خود من اما جنبه هنری ماجرا بسیار جدی و رضایت‌بخش است.»


او می‌گوید در دوران شیوع کرونا دیگر رویدادهای حضوری خود را حذف کرده‌اند و از طرفی با افزایش قیمت مواد اولیه، ناچار شدند میزان تولید خود را کاهش دهند، زیرا قیمت‌های تازه برای همه مشتری‌ها به‌صرفه نبود و به این ترتیب بخشی از بازارشان را از‌دست‌رفته می‌دیدند. اما با این‌همه از وضعیت فعلی راضی است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/k6z8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.