کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
«طاقچه» یکی از مراجع خرید کتب الکترونیکی است که از آبانماه سال ۹۳ با مدیریت محمد صدوقی به طور رسمی از آن رونمایی شد. امکان معرفی کتاب به دوستان از طریق شبکههای اجتماعی و جستوجو در متن کتاب از جمله ویژگیهای طاقچه است که تقریبا آن را شبیه به اپلیکیشن آمازون میکند. محمد صدوقی، مدیرعامل طاقچه، در گفتگویی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا از افزایش ۱۵۰ هزار کاربر جدید در بازه زمانی ۲۵ روزه نسبت به دوره مشابه سال پیش از آن خبر داده و گفته بود از نظر میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نزدیک به چهار برابری را تجربه کردهاند
گزارشی که طاقچه بهتازگی از آمار این اپلیکیشن در سال 99 منتشر کرده، حاکی از علاقه و رجوع مخاطبان به محصولاتی با قیمت پایین است تا جایی که از 20 کتاب پرفروش طاقچه، 12 کتاب با قیمت پایینتر از 10 هزار تومان و شش کتاب با قیمت بین 10 تا 15 هزار تومان هستند و دو کتاب بیش از 15 هزار تومان قیمت دارند.
مخاطبان طاقچه سال گذشته سراغ موضوع مرگ رفتند و کتاب الکترونیک «شنود، تجربه نزدیک به مرگ» پرفروشترین کتاب در سال گذشته بود و به جز آن سه کتاب دیگر هم در ارتباط با موضوع مرگ در فهرست پرفروشهای این اپلیکیشن دیده میشود.