کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

همه جذابیت‌های فین‌تکی به‌نام تازاپی

استارتاپ فین‌تکی سنگاپوری موفق شده ۱۷ میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کند

استارتاپ فین‌تکی تازاپی (Tazapay) که روی پرداخت‌های فرامرزی تمرکز دارد و مستقر در سنگاپور است، با کمک چند سرمایه‌گذار جدید، ۱۷ میلیون دلار سرمایه در سری A کسب کرده است. این استارتاپ بیشتر این سرمایه را از شرکت «سکویاکپیتال» گرفته است.

تازاپی از این پول برای توسعه تجارت خود در سراسر آسیا و گسترش فعالیت‌هایش به مناطق دیگر مانند خاورمیانه و اروپا استفاده خواهد کرد. این خدمات جدید شامل استفاده از مجوزهای پرداخت در بازارهای بزرگ است که شبکه پرداخت تازاپی را در سطح جهانی گسترش می‌دهد.

این شرکت همچنین قابلیت‌های اصلی خود را تقویت می‌کند و روش‌های پرداخت محلی بیشتری را برای ارائه بهتر خدمات در زیربخش‌های اصلی‌اش، یعنی تجارت الکترونیک فرامرزی، فناوری‌های آموزشی، SaaS و حوزه گردشگری اضافه خواهد کرد.

این شرکت ادعا می‌کند که کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان به طور یکسان انتظار دارند پرداخت‌ها در زمان واقعی و با استفاده از روش پرداختی که با آن آشنا هستند، انجام شود. با تازاپی، کسب‌و‌کارها به شبکه جهانی بیش از ۱۷۰ بازار برای پوشش کارت بانکی خود و ۸۵ بازار برای پوشش جمع‌آوری پرداخت‌های محلی خود از طریق یکپارچه‌سازی API دسترسی خواهند داشت.

در نتیجه به آنها این امکان داده می‌شود بدون نیاز به سرویس‌های اضافی، پرداخت‌های کم‌هزینه و ایمن را از مشتریان خود بپذیرند. این شرکت قصد دارد به لطف آخرین دور جذب سرمایه، سرویس‌های محلی پرداخت فوری خود را تا پایان سال جاری میلادی صد درصد افزایش دهد. علاوه بر سکویاکپیتال، شرکت‌های دیگری مانند «اسکیپ ولوسیتی»، «پی‌پل فاند» و سرمایه‌گذاران دیگری مانند «راجارام»، «ژانویه کپیتال» در سرمایه‌گذاری جدید این استارتاپ مشارکت کرده‌اند.

راهول شینگال، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران تازاپی می‌گوید: «ما از اینکه سکویاکپیتال آسیای جنوب شرقی با رهبری و شرکت در این دور، ایمان و اعتقاد خود را به کسب‌وکار ما نشان می‌دهد، بسیار هیجان‌زده هستیم. همچنین از اسکیپ ولوسیتی و صندوق فارغ‌التحصیلان پی‌پل استقبال می‌کنیم که به‌عنوان سرمایه‌گذار جدید به ما می‌پیوندند.

این شرکا به ما کمک می‌کنند تا چشم‌انداز خود را برای تبدیل‌شدن به مهم‌ترین زیرساخت فرامرزی برای پلتفرم‌های جهانی محقق کنیم، زیرا حضور خود در بازار را گسترش می‌دهیم و هر شبکه بانکی فوری در جهان را تحت یک API یکپارچه می‌کنیم.»

آکاش کاپور، معاون سکویاکپیتال در بخش آسیای جنوب شرقی هم درباره این همکاری گفته است: «تازاپی در حال ایجاد زیرساخت‌های پرداخت و انطباق برای تجارت و خدمات فرامرزی است. این بازار بزرگی است که نقطه عطف دیگری را مشاهده می‌کند. خریداران به طور فزاینده‌ای ترجیح می‌دهند از سرویس‌های پرداخت محلی استفاده کنند.

فروشندگان در شبکه‌های سنتی و کسب‌وکارهای محلی مشتاق هستند که در سطح جهانی گسترش پیدا کنند، بدون اینکه مشکلی در راه‌اندازی در مقیاس محلی داشته باشند. تیم تازاپی بینش و تجربه منحصربه‌فردی برای ارائه چنین راهکارهایی دارد و سکویاکپیتال آسیای جنوب شرقی هیجان‌زده است که با آنها شریک شود تا این فرصت را دو برابر کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9nqt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.