کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

همکاری 55 هزار کسب‌و‌کار با یکتانت

نگاهی به گزارش سال 1400 پلتفرم یکتانت

یکتانت گزارش سال 1400 خود را منتشر کرد. یکتانت برای تبلیغات آنلاین با صدها وب‌سایت نمایش‌دهنده همکاری می‌کند و تجربه اجرای ده‌ها هزار کمپین تبلیغاتی مختلف را دارد. همین امر باعث می‌شود امکان ارائه گزارش‌های کاربردی را برای کسب‌و‌کارها در اختیار داشته باشد. گزارش‌هایی که به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند درک بهتری از تبلیغات آنلاین و رفتار کاربر داشته باشند و از کمپین‌های خود نتیجه بیشتری بگیرند.


تنوع سرویس‌ها در یکتانت


طی سال‌هایی که از فعالیت یکتانت می‌گذرد، به فراخور نیازهایی که کسب‌و‌کارها در حوزه تبلیغات آنلاین داشته‌اند، سرویس‌های مختلفی را فعال کرده است. «نجوا» در مهرماه 1397 و در پاسخ به یکی از مشکلات کسب‌و‌کارها، یعنی کاربران رهاشده شکل گرفت. نجوا با ارائه سرویس‌های پوش‌نوتیفیکیشن، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی برای ساختن شبکه مشتریان وفادار به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند.

در حال حاضر بیش از هشت هزار وب‌سایت و کسب‌و‌کار از سرویس‌های نجوا استفاده می‌کنند و تاکنون 94 میلیون دستگاه منحصربه‌فرد به نجوا دسترسی ارسال پوش‌نوتیفیکیشن داده‌اند. همچنین از طریق این سرویس 143 میلیون ایمیل و 13 میلیون پیامک ارسال شده است. «تریبون» پلتفرمی برای انتشار رپورتاژ آگهی است که در سال 1397 کار خود را آغاز کرد و سرویس‌های «تبلیغات در پادکست»، «تولید محتوا» و «لینک‌پرومکس» را به‌تازگی ارائه داده است.

بیش از 19 هزار کسب‌و‌کار از پلتفرم تریبون برای انتشار رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند و بیش از 1400 رسانه ناشر رپورتاژهای تریبون هستند. «ادیوری» پلتفرم نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل است. در حال حاضر بیش از 5000 اپلیکیشن و بازی به‌عنوان ناشر تبلیغات با ادیوری همکاری می‌کنند. این سرویس در سال گذشته ماهانه به طور میانگین بیش از یک میلیارد تبلیغ را نمایش داده است.

«فرست ادز» به‌عنوان نماینده رسمی گوگل، انواع مختلف تبلیغات در این بستر را به کسب‌و‌کارهای ایرانی ارائه می‌دهد. این سرویس بیش از 700 کمپین برای برندهای بزرگ ایرانی را در سال 1400 مدیریت و اجرا کرده است. همچنین در سالی که گذشت، فرست ادز بیش از یک میلیارد تبلیغ را در سرویس‌های گوگل نمایش داده است. پلتفرم «جریان» همراه کسب‌و‌کارها برای اجرا و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی است.

این پلتفرم در سال گذشته بیش از 9000 کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی اجرا کرده است. «یک‌لینک» سرویس لینک‌ساز بایو اینستاگرام است. قابلیت «پست‌لینک» انتهای سال 1400 و فروشگاه‌ساز «شاپ‌لینک» در اردیبهشت سال 1401 توسط یک‌لینک ارائه شد. یک‌لینک در سال گذشته بیش از 50 هزار کاربر فعال داشته و روزانه بیش از 100 هزار بار از یک‌لینک‌ها بازدید شده است.

آژانس 360 درجه دیجیتال مارکتینگ «هارمونی»، چاوش» (سیستم همکاری در فروش) و آکادمی دیجیتال مارکتینگ «نووا» از دیگر سرویس‌های یکتانت هستند.


تبلیغ‌کنندگان، نمایش‌دهندگان و کاربران


تا پایان سال 1400، 55 هزار کسب‌و‌کار برای تبلیغات خود در وب‌سایت‌ها با یکتانت همکاری کرده‌اند. در مقایسه با آمار سال 1399 می‌توان گفت که سال گذشته 22 هزار کسب‌و‌کار جدید همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند. بیش از 37 هزار کسب‌و‌کار علاوه بر یکتانت، حداقل در یکی دیگر از شرکت‌های گروه یکتانت خدمات دریافت می‌کنند.

بیش از 60 درصد تبلیغ‌کنندگان در یکتانت از تهران هستند و خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. یکتانت در سال 1400، ماهانه به طور میانگین ظرفیت نمایش 40 میلیارد تبلیغ را داشته که 13 میلیارد بیش از میانگین ماهانه سال 1399 است. 90 هزار و 837 کمپین تبلیغاتی در سال 1400 در یکتانت ساخته شده است.

بیشترین تبلیغ‌کنندگان از حوزه‌های آموزشی، فروشگاه اینترنتی (با محصولات متنوع) و زیبایی بوده‌اند و بیشترین بودجه‌های تبلیغاتی را کسب‌و‌کارهای حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی و سفر و گردشگری داشته‌اند. لازم به ذکر است که هدف بیشتر کسب‌و‌کارهایی که با یکتانت همکاری کرده‌اند، فروش آنلاین و افزایش ترافیک ورودی بوده است.

طی سه سال گذشته، تمایل به استفاده از تبلیغات هدفمند افزایش یافته و در سال 1400 تبلیغات هدفمند با در دست داشتن 55 درصد آمار کمپین‌ها، از تبلیغات عمومی پیشی گرفته است. یکتانت در سال گذشته با بیش از 2300 وب‌سایت نمایش‌دهنده همکاری داشته و درآمدی که این کسب‌و‌کار برای نمایش‌دهندگان ایجاد کرده، نسبت به سال 1399 با رشد 72 درصدی همراه بوده است.

استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین تعداد نمایش‌دهندگان را دارند. در یکتانت با استفاده از هوش مصنوعی و توسعه الگوریتم‌ها، کلیک‌های تقلبی شناسایی می‌شود. در سال گذشته شناسایی 200 میلیون کلیک تقلبی، باعث شده از کسر مبلغ از پنل تبلیغ‌کنندگان جلوگیری شود.

تبلیغات یکتانت ماهانه در 128 میلیون دستگاه موبایل و دسکتاپ نمایش داده شده است.
در اینفوگرافی همین صفحه، بخشی از آمار و اطلاعاتی را که پلتفرم یکتانت در گزارش سال 1400 خود آورده است،‌ مشاهده می‌کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ee59
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.